ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا در یونان

سازمان دیده‌بان حقوق بشر پس از بررسی وضعیت پناهجویان در اردوگاه‌های موقت واقع در دو جزیره خیوس و لزبوس یونان شرایط این اردوگاه‌ها را نامناسب و مملو از پناهجویان‌ ارزیابی کرد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از نگهداری پناهجویان در اردوگاه‌های موقت در جزایر یونان انتقاد کرد.

یک سخنگوی این سازمان مدافع حقوق بشر گفت به‌عنوان بخشی از سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال بحران پناهجویی، در اردوگاه‌های موقت که هم‌اکنون در یونان دایر شده‌اند، پناهجویانی حبس و نگهداری می‌شوند که از تروریسم گریخته‌اند، از جمله پناهجویانی که از سوریه آمده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید این اردوگاه‌ها مملو از پناهجویان‌اند و وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند.

نمایندگان دیده‌بان حقوق بشر در دو هفته نخست ماه آوریل وضعیت اردوگاه‌های خیوس و لزبوس را مورد بررسی قرار داده و با ساکنان آن صحبت کرده‌اند.

بنا به گزارش نمایندگان دیده‌بان حقوق بشر، در این اردوگاه‌ها افراد بسیاری هستند که نیازهای ویژه‌ای دارند، از جمله مادران با نوزادانشان، زنان باردار و کودکان بی‌سرپرست.

اتحادیه اروپا و ترکیه برای بازگرداندن پناهجویان از یونان به ترکیه به‌تازگی به توافق رسیدند. بر اساس این توافقنامه ترکیه پناهجویان را از یونان بازمی‌گرداند و اروپا به همان تعداد پناهجویان سوری را از ترکیه به اروپا منتقل می‌کند. به همین منظور پناهجویانی که در حال حاضر در یونان پشت مرزهای مقدونیه مانده‌اند در اردوگاه‌های موقت نگهداری می‌شوند تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود و در صورت نداشتن شرایط لازم به ترکیه بازگردانده شوند.

روز دوشنبه ۴ آوریل / ۱۶ فروردین نخستین گروه از پناهجویان که تعداد آن‌ها ۲۰۲ نفر بود از جزیره لزبوس به ترکیه بازگردانده شدند و در پی آن نیز ده‌ها پناهجوی دیگر در روزهای بعدی به ترکیه منتقل شدند.

با این حال پناهجویان ساکن اردوگاه‌های یونان در این مدت چند بار تلاش کردند تا از مرز مقدونیه عبور کنند و به راه خود در مسیر اروپای غربی ادامه دهند اما هر بار با خشونت پلیس مقدونیه مواجه شدند و ده‌ها نفر از آن‌ها زخمی شدند.

پیش از این نیز مدافعان حقوق بشر از شرایط موجود پناهجویان انتقاد کرده بودند. آن‌ها گفته بودند که در یونان هیچ قانونی در رابطه با پناهجویان حاکم نیست و ترکیه نیز کشور مطمئنی برای بازگرداندن آن‌ها نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اشکان

    دیدبان حقوق بشر که کاری جز انتقاد بلد نیست. و البته انتقاد کردن صرف , الان شده یک چیز مد روز و نشان روشنفکری. اروپا یک قاره کوچک است با جمعیتی انبوه(به نقشه های تراکم جمعیتی نگاه کنید). این قاره هرگز  نمیتواند همه جمعیت کره زمین را در خود جا دهد. و اگر جلوی پناهجویان سد نگذارد , بعید است در کل کشورهای جهان سوم کسی وجود داشته باشد که نخواهد به اروپا پناهنده شود. من اگر جای رهبران اروپا بودم به دیدبان حقوق بشر میگفتم که یا راهکاری عملی و دقیق ارائه  کند یا زر اضافه نزند.