ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: وزارت کشور اعتبارنامه مینو خالقی را صادر نکند، وزیر کشور استیضاح می‌شود

علی مطهری در نامه‌ای به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان ردصلاحیت مینو خالقی، نماینده منتخب اصفهان را «رویه سوء در جمهوری اسلامی» دانست و گفت اگر وزارت کشور اعتبارنامه مینو خالقی را صادر نکند، مجلس عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور را استیضاح خواهد کرد.

علی مطهری نماینده مجلس در نامه‌ای به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان ردصلاحیت مینو خالقی، نماینده منتخب اصفهان برای مجلس دهم را «رویه سوء در جمهوری اسلامی» دانست و گفت اگر وزارت کشور اعتبارنامه مینو خالقی را صادر نکند، مجلس عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور را استیضاح خواهد کرد.

علی مطهری می‌گوید آراء مینو خالقی در صورتی می‌توانست از سوی شورای نگهبان حذف شود که کل انتخابات حوزه اصفهان باطل اعلام می‌شد.

مطهری در این نامه که جمعه ۲۷ فروردین منتشر شده است از شورای نگهبان به دلیل ردصلاحیت مینو خالقی پس از پایان انتخابات انتقاد کرد و گفت: «این امر می‌تواند مستند شورای نگهبان در آینده واقع شود و منتخبان زیادی از جمله یک کاندیدای ریاست جمهوری را پس از انتخاب مردم و رأی مثلاً ۳۰ میلیونی حذف کند.»

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور پس از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مینو خالقی، نماینده اصلاح‌طلبان با ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی نفر سوم حوزه انتخابیه اصفهان بود اما بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، به بهانه «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

مطهری گفته است اگر پس از انتخابات مدارک جدیدی درباره یک منتخب ارائه شد، طبق قانون باید اعتبارنامه آن نماینده در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و نه شورای نگهبان.

این نماینده مجلس نوشته است: «این که بگوییم چون ما می‌دانیم مجلس دهم اعتبارنامه او را رد نمی‌کند پس ما او را حذف می‌کنیم، منطق درستی نیست.»

یک هفته پیش حسین‌علی امیری، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور گفته بود که در تماس با شورای نگهبان درباره انتخابات اصفهان و ردصلاحیت مینو خالقی، این شورا همچنان بر نظر خود در مورد حذف خالقی تأکید کرده است.

علی مطهری مسئولیت وزارت کشور در این‌باره را «سنگین» دانست و گفت طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات مجلس، وزارت کشور وظیفه دارد اعتبارنامه مینو خالقی را صادر کند.

به‌گفته مطهری در غیر این صورت مجلس باید وزیر کشور را به دلیل تسلیم شدن در برابر «یک رویه غیرقانونی» استیضاح کند.

مسئولان وزارت کشور پیش از این اعلام کرده بودند که در مورد ردصلاحیت مینو خالقی با شورای نگهبان اختلاف نظر دارند.

مطهری گفته است آراء مینو خالقی در صورتی می‌توانست از سوی شورای نگهبان حذف شود که کل انتخابات حوزه اصفهان باطل اعلام می‌شد.

او همچنین «تجسس در زندگی خصوصی» یک کاندیدا توسط رقبایش و دستاویز قرار دادن آن توسط شورای نگهبان را « زیبنده» جمهوری اسلامی ندانست.

علی مطهری در روز ۱۵ فروردین نیز گفته بود اتهاماتی که به مینو خالقی زده شده «محکم نیست».

او افزوده بود: «این‌که ایشان در خارج از کشور با مردی مصافحه کرده هم خیلی قابل اثبات نیست ضمن اینکه دست دادن در صورتی که با دستکش باشد بلااشکال است».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    باز این آقاپسر آخوند ساخته مطهری پیداش شد و از انتخاب مردم می گوید. نکنه یکی از پاره آجرهای شیراز به مخت اصابت کرده و خل شدی و هزیون میگی؟ انتخابی وجود نداشته و ندارد و همه این بساط فقط در دست و انحصار خواسته گمراه بر مردم ایران و رهبر دزدها آخوند علی خامنه ای است. شورای نگهبان نگهبان منافع آخوند و امپریالیست هااست ونه نگهبان بر مراقب از حق و حقوق مردم در قفس امپریالیست آخوند گرفتار شده . چی شد اون التماس کردن هات در مورد حصر کروبی و موسوی؟ هنوز نفهمیدی آخوند همون شیطونه؟