ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار درباره فراگیرشدن بیماری‌های عفونی در مناطق سیل‌زده ایران

ایرج حریرچی٬ قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از احتمال آلوده شدن آب‌ آشامیدنی به دلیل بارندگی‌ها خبر داده است.

امین‌ صابری‌نیا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ایران درباره خطر «آلودگی آب و بیماری‌های عفونی و دهانی» در مناطق سیل‌زده هشدار داد.

صابری‌نیا، شنبه ۲۸ فروردین به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت که با توجه به آلودگی منابع آب زیر زمینی در زمان وقوع سیل، «چشمه‌ها باید با دقت مورد بازبینی قرار گیرند».

به گفته او، به دلیل تخریب زیرساخت‌های آب سالم و آلودگی منابع آب زیرزمینی، انتقال بیماری‌های عفونی و دهانی شیوع پیدا می‌کند.

به دنبال بارندگی‌های اخیر در غرب ایران، حدود ۳۰۰ تن از اهالی شهرستان «اسلام‌آباد غرب» در استان کرمانشاه به دلیل آنچه که «آلودگی آب شرب» اعلام شده، مسموم و راهی مراکز درمانی شدند.

ایرج حریرچی٬ قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از احتمال آلوده شدن آب‌ آشامیدنی به دلیل بارندگی‌ها خبر داده است.

به گفته او، «با توجه به بارندگی‌های اخیر و ضعف‌های احتمالی در زیرساخت‌های آب آشامیدنی و تأمین آب سالم ممکن است آب‌های آلوده به آب‌های آشامیدنی دسترسی پیدا کنند».

حریرچی افزود که اسلام‌آباد غرب پس از بارندگی‌های اخیر در ایران٬ «یکی از شهرهایی بوده که این مشکل را پیدا کرده٬ هرچند چندان وسیع نبوده است».

باران‌های چند روز گذشته در ۱۳۶ شهر و روستا خسارت برجای گذاشته، تعداد کشته‌ها افزایش‌یافته و همچنان امدادرسانی به سیل‌زدگان در جریان است.

وقوع سیل در استان ایلام باعث کشته‌شدن چهار تن و مفقود شدن یک زن شد. سیل در استان لرستان نیز باعث کشته‌شدن یک تن و مفقود شدن یک کودک پنج ساله شد. در سیل همدان نیز یک تن جان خود را از دست داد.

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، حجم خسارت‌های به بار آمده از وقوع سیل را در استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام «بالا» دانسته است.

همچنین به گفته ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ایران، استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کردستان، البرز، یزد و آذربایجان شرقی شاهد سیل یا آب‌گرفتگی بوده‌اند و امدادگران در این استان‌ها به ۷۹۰۰ نفر امدادرسانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.