ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاپ با پناهجویان جزیره لسبوس یونان دیدار کرد

پاپ فرانسیس جزیره لسبوس به خط مقدم بحران مهاجران در اروپا رفته است. پناهجویان به هنگام ورود پاپ به اردوگاه پناهجویان در لسبوس فریاد «آزادی ...آزادی» سر دادند و بسیاری نیز گریه می‌کردند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان شنبه ۱۶آوریل/۲۸ فروردین برای دیدار با پناهجویان به جزیره لسبوس یونان سفر کرد. جزیره لسبوس به خط مقدم بحران مهاجران به اروپا مشهور است.

پناهجویان نیز به هنگام ورود پاپ به اردوگاه پناهجویان در لسبوس فریاد «آزادی ...آزادی» سر دادند

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس به همراه اسقف کلیسای ارتدوکس یونان و آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان وارد جزیره لسبوس شد.

پناهجویان نیز به هنگام ورود پاپ به اردوگاه پناهجویان در لسبوس فریاد «آزادی ...آزادی» سر دادند و بسیاری نیز گریه می‌کردند.

بر اساس آخرین اخبار پاپ فرانسیس ۱۲ پناهجو، از جمله هشت شهروند سوری، با خود به واتیکان برده است.

پاپ در سخنرانی خود در جمع پناهجویان گفت: «من آمده‌ام تا به شما بگویم شما تنها نیستید. در مقام مردمی با ایمان صدای شما را به گوش جهانیان خواهیم رساند. امید خود را از دست ندهید.»

پاپ بحران فعلی پناهجویان را بزرگترین فاجعه بشری پس از جنگ جهانی دوم خواند

بر اساس گزارش رویترز، در حین سخنرانی پاپ یک زن با به تن کردن صلیبی بزرگ موانع پلیس را شکست و خود را به سمت پاپ فرانسیس پرتاب کرد. سپس زن جوان با حالتی گریان فریاد زد: «من می‌خواهم از اینجا بروم.»

جمعیت پناهندگان نیز در همین حال شعارهایی علیه وضع کمپ‌ها و اردوگاه‌ها سر می‌دادند.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان نیز دیدار تاریخی پاپ با پناهجویان را فرصتی مهم برای پایان دادن به جنگ و آوارگی پناهجویان خواند.

پاپ پیش از ورود به خاک یونان و در جمع خبرنگاران، بحران فعلی پناهجویان را بزرگترین فاجعه بشری پس از جنگ جهانی دوم خواند.

در چند ماه گذشته شرایط ورود پناهجویان به اروپا بسیار دشوار شده است. در حال حاضر بیش از ۱۱هزار پناهجو در مرز یونان و مقدونیه سرگردان هستند.

همچنین بر اساس آمار سازمان ملل متحد در سال گذشته بیش از چهار هزار نفر نیز جان خود را در دریاهای منتهی به اروپا از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.