ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست اوپک در قطر به دلیل غیبت ایران به تعویق افتاد

قرار بود اوپک طرح تثبیت سقف تولید را بررسی کند اما ایران گفت چون نمی‌خواهد این طرح را امضا کند نماینده هم نمی فرستد. عربستان نیز نشست را به تعویق انداخت.

عربستان سعودی، از اعضای اصلی اوپک، نشست کشورهای عضو را که قرار بود یکشنبه ۲۹ فروردین در دوحه برگزار شود، به دلیل غیبت ایران به تعویق انداخت. ایران پیشتر گفته بود که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزرای نفت دعوت شده به این نشست، پس از اعلام تعویق آن از سوی عربستان سعودی برای رفع مشکل با شیخ تمیم بن حامد الثانی، امیر قطر ملاقات کردند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران که پیشتر اعلام کرده بود در نشست دوحه قطر شرکت نمی‌کند، ساعاتی پیش از آغاز این نشست اعلام کرد که ایران نماینده‌ای به این اجلاس نمی‌فرستد.

قرار بود نشست اعضای عضو اوپک در دوحه قطر با کشورهای غیر عضوی مانند روسیه بر سر کاهش شدید بهای نفت در ماه‌های گذشته، یکشنبه ۲۹ فروردین برگزار شود و در این نشست طرح فریز تولید نفت در سطح ژانویه ۲۰۱۶ بررسی شود. ایران پیشتر اعلام کرده بود که در این نشست شرکت نخواهد کرد اما قصد دارد نماینده‌ای به این اجلاس اعزام کند.

نشست اعضای عضو اوپک یکشنبه ۲۹ فروردین، در دوحه قطر با کشورهای غیر عضوی مانند روسیه بر سر کاهش شدید بهای نفت در ماه‌های گذشته برگزار می‌شود. قرار است در این نشست طرح تثبیت سقف تولید نفت بررسی شود. ایران پیشتر اعلام کرده بود که در این نشست شرکت نخواهد کرد اما قصد دارد نماینده‌ای به این اجلاس اعزام کند.

وزیر نفت ایران درباره تجدیدنظر این وزارت‌خانه نسبت به اعزام یک نماینده به اجلاس دوحه گفت: «ما به این نتیجه رسیدیم که نشست دوحه برای کسانی است که می خواهند طرح فریز نفتی را امضا کنند و اگر می خواستیم نماینده ای از ایران در این نشست حضور داشته باشد برای این بود که حمایت خود را از این طرح نشان دهیم، اما از آن جا که قرار نیست ایران این طرح را امضا کند، بنابراین ضرورتی برای حضور نماینده ایران در این نشست وجود ندارد.»

قیمت نفت در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته و به بشکه‌ای کمتر از ۴۵ دلار رسیده است.

پیش از اجلاس اوپک خبرهایی مبنی بر توافق بین عربستان و روسیه برای همکاری نفتی منتشر شد. عربستان روز گذشته اعلام کرد که چنانچه ایران از طرح محدود کردن سطح تولید نفت خام پیروی نکند، با این طرح موافقت نخواهد کرد.

زنگنه گفت که ایران نقشی در نامتعادل ساختن بازار نفت نداشته است و اضافه کرد: «منطقی نیست و کسی هم نمی تواند از ایران چنین انتظاری داشته باشد که تحریمی خودخواسته بر خود تحمیل کند و با دست خود خودش را تحریم کند.»

با پایان تحریم‌ها، ایران تولید نفت خام روزانه خود را افزایش داده و به بالای دو میلیون بشکه در روز رسانده است. ایران گفته است که قصد دارد این میزان تولید را به چهار میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

وزیر نفت ایران گفت که تثبیت تولید نفت خام در سطح ماه ژانویه برای ایران به معنی آن است که «هیچ اتفاقی در رفع تحریم‌های ایران نیفتاده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • salim

    همه میدانند که حکومت اسلامی تحفه بی بی سی و جیمی کارتر بوده تا شاه را برکنار کنند و کنترل منطقه و نفت ارزان و فروش صدها میلیاردی اسلحه را تضمین شده بدست آورند!

  • Farid

    جمهوری اسلامی چوبِ حراج به نفتِ ایران زد تا پول را به اسد بدهد. شرکتِ ملیِ نفتِ ایران قرار است نفتِ فروزان را بشکه‌ای ۲.۴۳ دلار ارزان‌تر از نفتِ عمان و دبی بفروشد. این شرکتْ نفتِ سنگینِ را هم با تخفیفِ بشکه‌ای ۲.۶۰ دلار نسبت به متوسطِ نفتِ عمان-دبی خواهد فروخت. - -نفتِ سروش نیز بشکه‌ای ۵.۶۵ دلار کمتر از نفتِ سنگین به فروش خواهد رسید. حراج سرمایه ملی با سود بشکه ای(۲۲۰ لیتر). ۲۲دلار !!(۳۵ دلار منهای۱۳ دلار هزینه استخراج و حمل ). یعنی ارزانتر از آب!