ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: ۶۰۰ غیرنظامی در سه ماهه نخست امسال در افغانستان کشته شدند

سازمان ملل متحد با اعلام اینکه حملات طالبان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در برخی نقاط افغانستان به شدت افزایش یافته، نسبت به تلفات کودکان و زنان و سیر صعودی آن هشدار جدی داد.

سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود درباره جنگ و تلفات در افغانستان، از کشته و زخمی شدن تقریباً دو هزار نفر در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

Kabul

بنابر این گزارش که یکشنبه ۱۷ آوریل/۲۹ فروردین منتشر شد، ۶۰۰ غیر نظامی طی این مدت (سه ماه نخست ۲۰۱۶) کشته شدند.

علاوه بر این هزار و ۳۴۳ تن نیز مجروح شدند که این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش یافته است.

با این حال تعداد غیرنظامیانی که جان خود را در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ از دست دادند ۱۳ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

سازمان ملل  متحد با اعلام اینکه حملات طالبان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در برخی نقاط افغانستان به شدت افزایش یافته، نسبت به تلفات کودکان و زنان و سیر صعودی آن هشدار جدی داد.

طبق این گزارش، ۱۶۱ کودک از ماه ژانویه تا مارس در درگیری های مختلف کشته شدند که این رقم شاهد افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. همچنین تلفات در میان زنان نیز پنج درصد افزایش یافته است.

غالب این افراد نیز در نتیجه عملیات‌های زمینی از جمله حملات انتحاری، انفجار مین و ترور کشته و زخمی شدند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش سازمان ملل متحد در گزارشی مربوط به  سال ۲۰۱۵، این سال را خونبارترین سال برای غیرنظامیان افغانستان اعلام کرد و از کشته و زخمی‌شدن بیش از ۱۱ هزارنفر در طی این سال خبر داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.