ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف شهرداری و شورای شهر تهران بر سر «مافیای قطع درختان»

شهرداری تهران وجود «مافیای قطع درختان» را در این شهر رد می‌کند اما کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید چنین مافیایی وجود دارد.

شهرداری تهران وجود «مافیای قطع درختان» را در این شهر رد می‌کند اما کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید چنین مافیایی وجود دارد.

مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، امروز دوشنبه ۳۰ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که ممکن است شرکتی در زمینه جابه‌جایی درختان فعالیت تخصصی داشته باشد اما این‌که بگوییم در تهران مافیای قطع درخت وجود دارد «این حرف درست نیست.»

با وجود این‌که این مقام شهرداری، وجود مافیای قطع درختان را در تهران رد می‌کند اما محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران وجود «مافیای قطع درختان» را تأیید می‌‌کند و می‌گوید: «تعدادی مشخص در تهران فعالیت کرده و به جان باغات پایتخت افتاده‌اند، به‌گونه‌ای که باغات را از افراد، نهاد‌ها و مردم خریداری کرده و با بی‌توجهی به باغ، موجب از بین رفتن آن می‌شوند و پس از آن از شهرداری مجوز ساخت‌وساز دریافت می‌کنند.»

او می‌گوید که «این مافیا وجود دارد» و «اگر از تک تک این افراد اطلاعات دقیقی داشتم آن‌ها را به قوه قضائیه معرفی می‌کردم.»

به‌گفته حقانی، «این افراد تحت عناوین مختلف و با شگردهای مختلف درختان را از بین می‌برند.»

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پیش‌تر گفته بود: «یک جمعیت ۲۰ تا ۳۰ نفری هستند که باغ‌های تهران را نابود می‌کنند.»

بحث‌ها در مورد «مافیای قطع درختان» پس از آن بالا گرفت که در تعطیلات نوروز سال جاری، درختان یک باغ قدیمی پنج هزار متری در خیابان دروس تهران شبانه قطع شد.

این نخستین بار نبود که درختان و باغات تهران شبانه قطع و تخریب می‌شدند. در سال‌های گذشته نیز شهرداری تهران اقدام به قطع شبانه درختان چنار خیابان ولی‌عصر تهران کرده بود، درختانی که بعضی از آن‌ها حدود ۷۰ سال قدمت داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.