ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شده‌اند

در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۴۰ واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که از این تعداد ۵۴۰ واحد فعال است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان می‌گوید، برای فعال شدن مجدد این واحدهای تولیدی ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است.

داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید که ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی این استان تعطیل شده‌اند.

داریوش دیودیده، سه‌شنبه ۳۱ فروردین به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۴۰ واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که از این تعداد ۵۴۰ واحد فعال است.

به‌گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، برای فعال شدن مجدد این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است.

او در مورد دلایل تعطیلی این واحدهای تولیدی و صنعتی جزئیاتی اعلام نکرد اما سهراب بنام، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد چند روز پیش گفته بود که «کمبود نقدینگی، فقدان بازار، تأمین مواد اولیه، نداشتن توجیه اقتصادی، اختلاف شرکا و مسایل مدیریتی» از مهم‌ترین دلایل تعطیلی و فعال نبودن واحدهای صنعتی این استان است.

جبار کیانی، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز هفته گذشته گفته بود بیش از ۶۲ درصد از واحدهای صنعتی تولیدی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل هستند. به‌گفته او، روند فعالیت‌های تولیدی و صنعتی این استان «نگران‌کننده» است.

بر پایه گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جمهوری اسلامی ایران، کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست درآمد سرانه با احتساب نفت را در اختیار دارد در حالی که بدون احتساب درآمدهای نفتی بیست‌ونهمین استان ایران در درآمد سرانه است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی برخی استان‌ها از جمله مازندران و لرستان منتشر شده بود.

دلیل عمده تعطیلی این واحدهای صنعتی و تولیدی «رکود اقتصادی» اعلام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • aria

    مراکز تولیدی تعطیل میشوند. فقرا افزایش و مردم بیکار ولی افراد وابسته رژیم در پوشش موسسات مذهبی تحت عنوان بودجه فرهنگی میلیارد تومان پول یامفت بی حساب میگرند! ---- زمانه: سپاس کاربر گرامی، لینک برای حفظ امنیت کاربران در تارنمای زمانه حذف شد.