ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: چرا نمی‌خواهند موفقیت برجام را ببینند

در پی حملات اخیر به دولت و برجام، رئیس جمهوری ایران از کسانی که همچنان به توافق هسته‌ای حمله می‌کنند و آن را به‌سود آمریکا می‌دانند انتقاد کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در سفر خود به سمنان پاسخ مخالفان توافق هسته‌ای را داد. او از حمله‌های اخیر به دولت سخن گفت و توافق هسته‌ای را مهم و خواست مردم دانست و آن را «افتخاری سیاسی و حقوقی» خواند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به‌هنگام سخنرانی در سمنان ـ سه‌شنبه ۳۱ فروردین

حسن روحانی امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین در سمنان گفت: «آن‌ها که فکر می‌کنند و می‌گویند که برجام برای ما کاری نکرده است باید بگویم که برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.»

روحانی در واقع پاسخ سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران را داد که در روز ۱۷ فروردین گفته بود «برجام هرگز به عنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد»، و افزوده بود که اگر برجام به‌عنوان یک الگو تلقی شود، «نشانه‌ کوتاهی فکر و خودتحقیری» است.

روحانی همچنین با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه‌ها و حمله آن‌ها به دولت یازدهم از رسانه‌ها خواست اخلاق را رعایت کنند. او گفت مردم «آشوب و هرج و مرج رسانه‌ای را نمی‌پسندد».

رئیس جمهوری ایران توافق هسته‌ای را مورد حمایت مردم خواند و افزود: «چرا واقعیت‌ها را برای مردم نمی‌خواهند روشن کنند و چرا در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است نمی‌خواهیم سر فرود آوریم.»

او از این‌که برخی می‌خواهند «به‌گونه‌ای القاء کنند» که آمریکا در قضیه برجام «پیروز» شده است انتقاد کرد و پرسید: «کجا رفت تعصب ملی و غیرت دینی؟»

دولت روحانی از  سوی رهبر جمهوری اسلامی به‌طور تلویحی و از سوی محافل نظامی و اصولگرایان تندرو به‌طور مستقیم به بازی خوردن از غرب در توافق اتمی متهم می‌شود.

به‌تازگی دولت ایران از «کارشکنی‌های آمریکا» در پیشبرد روند توافق هسته‌ای و مخالفان داخلی این توافق انتقاد کرد. وزارت خارجه ایران، روز ۲۶ فروردین گزارشی تقدیم مجلس کرد که وضعیت برجام را با بر شمردن موانع داخلی و خارجی تشریح می‌کرد. این گزارش، کارشکنی وزارت خزانه‌داری آمریکا، مانع‌تراشی اسرائیل و برخی کشورهای دیگر را از عوامل خارجی عدم اجرای برجام بر شمرد.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز در نشست شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود ایران نتایج مورد انتظار از اجرای برجام را مشاهده نکرده است. به‌گفته ولی‌الله سیف «تقریباً هیچ چیز اتفاق نیفتاده» و به‌طور کلی ایران قادر نیست از پول‌های خود در خارج استفاده کند.

این رویدادها موجب شدند تا مخالفان توافق هسته‌ای بر نظر خود مبنی بر این‌که توافق هسته‌ای به ضرر ایران تمام شده است تأکید بیشتری کنند.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت وزارت خارجه در گزارش برجام به مجلس، ایران را لولو و آمریکا را هلو معرفی کرده است.

به گفته شریعتمداری، در زمان تدوین برجام به‌خاطر اعتماد بی‌علت به آمریکا، دقت لازم به کار گرفته نشده و به این وسیله دست حریف برای سوءاستفاده‌های بعدی باز مانده است.

حیدر مستخدمین حسینی، معاون پیشین بانک مرکزی ایران و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران، از نیروهای مخالف برجام نیز از سخنان رئیس بانک مرکزی استقبال کردند و آن را شجاعانه دانستند.

حسن روحانی در بخش‌های دیگر سخنان خود در سمنان از «دستاوردهای» برجام، رفع تحریم‌ها، لغو قطعنامه‌های شورای امنیت و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گشودن روابط بانکی ایران پس از لغو تحریم‌ها، افزایش صادرات نفتی، تبادل محصولات هسته‌ای با جهان، سخن گفت و افزود اگر کسی علیه برجام نقدی دارد، برای زمان پیش از تصویب آن است او گفت امروز زمان اجرای برجامی است که همه از جمله رهبر جمهوری اسلامی، مجلس و شورای عالی امنیت ملی آن را تأیید کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    روحانی: چرا نمی‌خواهند موفقیت برجام را ببینند ؟ آقای روحانی! از کی می پرسید؟ شما که خودتان از اول حکومت الله در ایران از سران امت حزب اله حاضر در صحنه بودید و پاسخ این چرا را خودتان خوب میدانید ! آقای حقیقتگو ! ششصد میلیارد دلار نیست . هشتصد میلیارد دلار است، یعنی بود ! بهرحال ولی امر مسلمین جهان هزینه دارد ! اینکه مجلس از احمدی نژاد پرسید پول فروش نفت چه شد ؟ او هم فوری اعلام آمادگی کرد که پاسخ دهد ،ولی، ولی امر مسلمین جهان جلویشان را گرفت و گفت هم مجلس بوظیفه خود عمل کرد که پرسید و هم رئیس دستگاه های اجرایی بوظیفه خود عمل کرد که برای پاسخگویی اعلام آمادگی کرد ، خوب است ! دیگر جلوتر نروید همین جا تمامش کنید! یعنی همان کش ندید ! اینها از بصیرت بی مانند ولی امر مسلمین جهان است. آن همه دلار و درامدهای سرشار بنیادها و ..... برای حفظ نظام مقدس لازم است ! حفظ نظام اوجب واجبات است. از قضا به نظر من دشمن می خواهد ما دشمن نداشته باشیم تا وضع عادی شود و ولی امر مسلمین جهان و سپاه پاسدارانش بیکار شوند و ملت فتنه گر و بی بصیرت ایران به نظام ضربه بزند ! این هم واردات از چین هم نباشد تا سودهای نجومی رهبری معظم و دوروبریهایش در این یک زمینه کم شود !

  • مرامی

    هر چند- در ملیت- توافق وین/برجام، تصمیم خواست نظام بوده دولت حسن روحانی (یکی از معتمدان و سرسپردگان نظام) اجرا شده. ولی متاسفانه این بی نظمی و گاه ناهماهنگی عوامل نظام، هم برای این نظام مشکل زا و هم برای مردم تشدید فلاکت میشود. اشتابهات استفاده تبلیغاتی حسن روحانی در رقابتهای محدود سیاسی عوامل درون نظام، از مشکلات اجرای برجام است در کنار هدم صداقت خود نظام در اجرایش. تدوام لحن تبلیغاتی ضد امریکایی نظام، فضای مثبت را برای همکاری طرف مقابل بسته است. برجام خیلی جنبه حقوقی ندار و بیشتر یک توافق سیاسی است و براحتی میشود از بین برود. برجام تا حال چیزی بیشتر یک تنفس در جنگ سیاسی-امنیتی نظام مستبد با عرب نبوده. شواهد حاکیست این نظام مستید خاضر نخواهد شد کاری به نفع مردم و منافع ملی بردارد و همچنان فلاکت مردم ایران دنبال میکند عملا با کارهیش

  • مرامی

    هر چند- در ملیت- توافق وین/برجام، تصمیم خواست نظام بوده دولت حسن روحانی (یکی از معتمدان و سرسپردگان نظام) اجرا شده. ولی متاسفانه این بی نظمی و گاه ناهماهنگی عوامل نظام، هم برای این نظام مشکل زا و هم برای مردم تشدید فلاکت میشود. اشتابهات استفاده تبلیغاتی حسن روحانی در رقابتهای محدود سیاسی عوامل درون نظام، از مشکلات اجرای برجام است در کنار هدم صداقت خود نظام در اجرایش. تدوام لحن تبلیغاتی ضد امریکایی نظام، فضای مثبت را برای همکاری طرف مقابل بسته است. برجام خیلی جنبه حقوقی ندار و بیشتر یک توافق سیاسی است و براحتی میشود از بین برود. برجام تا حال چیزی بیشتر یک تنفس در جنگ سیاسی-امنیتی نظام مستبد با عرب نبوده. شواهد حاکیست این نظام مستید خاضر نخواهد شد کاری به نفع مردم و منافع ملی بردارد و همچنان فلاکت مردم ایارن دنبال میکند عملا با کارهیش

  • حمید

    مساله کوری چشم نیست که نمیتواند ببیند بلکه بی اعتباری روحانی و روحانیت است که بینایی را به نابینایی تبدیل کرده و میکند.

  • حقیقتگو

    جناب گمراه بر مردم آخوند علی خامنه ای (آخوندها و آخوندسانان بهش میگن رهبر) با مشاورت پوتین نیاز به آخوندی و یا فردی داشت بود که بعنوان پادوی مصلحتی دربارش بتواند میلیاردها دلار بلوکه شده برای امپراطوری چپاولگر و استبدادگر وی بیاورد. امریکایی دانسته و آگاهانه عمل کردند و هدفشان این است که کالا در مقابل پول های بلوکه شده تحویل امپراطوری آخوندها بدهند واین مورد باعث خشم و فحاشی های چپاولگران آخوندی در ایران اشغال کرده شان شده است. مردم و ملت با عظمت ایران که سی و چند سال مطیع بودن همه شکل و فرمی را پیشه کرده چه در میلیاردها دلار خسارت تحریم ها و میلیاردها دلار خسارت اتم بازی آخوندها و میلیاردها دلار خسارت جنگ برافروزی خمینی در جنگ فرمایشی هشت ساله و چپاول بیش از ششصدمیلیارد دلار احمدی نژاد و پاسدارچی ها عظمت کامل خود را کاملا حفظ کرده و فقط نگران قطع یارانه و گران شدن حبوبات و گوجه فرنگی و آجیل است.