ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتباط حس خوشبختی با ژنوم انسان

پژوهشگران دانشگاه آزاد آمستردام (Vrije Universiteit)، نقاطی را در ژنوم انسان کشف کردند که تفاوت در احساس خوشبختی بین انسان‌ها را توضیح می‌دهد.

پژوهشگران دانشگاه آزاد آمستردام (Vrije Universiteit)، نقاطی را در ژنوم انسان کشف کردند که تفاوت در احساس خوشبختی بین انسان‌ها را توضیح می‌دهد. این نخستین بار است که دانشمندان به چنین نتیجه‌ای دست یافته‌اند.

ژنوم (Genome) انسانی همه ماده ژنتيكی يك فرد است. ژنوم دستورالعمل های ارثی برای ساخت، پيشبرد و نگهداری يک موجود زنده است.

داده‌های این تحقیق که ۲۹۸هزار فرد را مورد پژوهش قرار داده است در مجله طبیعت ژنتیک (Nature Genetics) منتشر شده است.

پژوهشگران سه گونه ژنتیکی مربوط به خوشبختی یافتند که دو گونه آن تفاوت با سمپتوم‌های افسردگی را بیان می‌کند. همچنین آنها ۱۱ نقطه را در ژنوم انسانی کشف کردند که می‌توانند تفاوت‌ها در روان‌نژندی را توضیح دهند.

این گونه‌های ژنتیکی مربوط به خوشبختی، خود را به‌طور عمده در سیستم عصبی مرکزی و سیستم آدرنال و پانکراس نشان می‌دهند.

در یک پژوهش قبلی درباره خانواده و دوقلوها نشان داده‌ شده بود که تفاوت‌های فردی در احساس خوشبختی و بهروزی را می‌توان تاحدی به تفاوت‌های ژنتیکی نسبت داد.

احساس خوشبختی و بهروزی اخیراً توجه بسیاری را در پژوهش‌های علمی به خود جلب کرده است. تأیید روزافزون این که رفاه و بهروزی به سلامتی جسمی و روانی ارتباط دارد، در تدوین سیاست‌گذاری‌ها در هلند نیز تأثیر بسیاری داشته است.

مایکه بارتلز (Meike Bartels)، استاد دانشگاه آزاد آمستردام این پژوهش را نقطه عطفی برای شروعی تازه در این زمینه می‌داند. بارتلز می‌گوید: «ما اکنون واقعاً می‌توانیم درباره تأثیرات ژنتیکی بر خوشبختی صحبت کنیم. همچنین [این پژوهش] شروع تازه‌ای است زیرا سه گونه ژنتیکی را بررسی می‌کند که هنوز مقدار کمی از تفاوت‌های بین مردم را توضیح می‌دهد».

به گفته او با یافتن این سه گونه ژنتیکی می‌توان تأثیر متقابل آنها با محیط اطراف را هم مطالعه کرد، زیرا شرایط محیطی نیز قطعاً نقش مهمی در تفاوت‌ها در احساس خوشبختی افراد ایفا می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستاره

    آخوندها به طور قطع و دقیق معنی خوشبختی را می دانند و آن را فقط برای خود می خواهند چرا کهجماعتی بی کار و بی عار هستند که غصه معاش و ... ندارند، وظیفه ای ندارند ، سربازی نمی روند و در کل مفت خور درنتیجه سرطان نمی گیرند، جوان مرگی ندارند و هیچ‌گونه کوفت و زهرمار مار دیگری هم نمی گیرند.

  • Ahmad

    بنابراین این اخوندھا باید فاقد این ژ نوم ھا باشند،کہ در کی از خوشبختی ندارند،نتیجہ اینکہ نیش انھا امر طبیعی و نہ از روی خصم،تشکر از دانشمندا ن ھلندی