ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موحدی کرمانی: مردم تحت نظر پلیس سری هستند

گشت ارشاد به محل اختلاف کلامی دولت و منتقدان تبدیل شده است. روحانی این طرح را به سایر دستگاه‌ها نسبت داد ولی خطیبان جمعه اجرای آن را وظیفه دولت می‌دانند.

محمدعلی موحدی کرمانی به صورت تلویحی به اظهارات رئیس‌جمهوری ایران در باره گشت ارشاد و پلیس نامحسوس واکنش نشان داد و گفت که اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیازی به قانون ندارد.

دولت حسن روحانی از نیمه دوم سال گذشته به زمین سخت رسیده است. تا پیش از توافق ایران و غرب بر سر پرونده هسته‌ای، منتقدان محافظه‌کار کمتر انتقادی نسبت به دولت داشتند. اما پس از اعلام رسمی اجرای توافق جامع هسته‌ای مخالفت‌ها با دولت نیز افزایش یافت.

بخشی از محافظه‌کاران تندرو، سیاست‌های اقتصادی دولت و میل به افزایش روابط تجاری را نشانه رفتند و بخشی دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دولت را به چالش کشیدند. هرچند که دولت در دو سال و نیم گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی اقدام قابل توجهی که با مخالفت منتقدان محافظه‌کار روبرو شود، انجام نداده است.

اما اعلام آغاز به کار دوباره گشت ارشاد و سازماندهی پلیس نامحسوس برای کنترل شیوه پوشش مردم، واکنش حسن روحانی را به دنبال داشت. او که با وعده بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش آزادی‌های فردی توانست همراهی بخشی از طبقه متوسط شهری ایران را در انتخابات سال ۹۲ جلب کند، دو روز قبل به صورت تلویحی به فعالیت گشت ارشاد و پلیس نامحسوس واکنش نشان داد و آن را مربوط به دولت ندانست.

همین سخنان دو پهلو سبب شد تا تریبون نماز جمعه به محلی برای اعلام حمایت از طرح گشت ارشاد و انتقاد از مخالفان این طرح تبدیل شود.

در همین رابطه علی موحدی کرمانی جمعه سوم اردیبهشت در مراسم نمازجمعه تهران دولت را تابع قانون دانست و گفت: «گاهی عنوان می‌شود که مردم آزاد‌ند. بله مردم آزاد هستند اما آزادیشان محدودیت دارد و آن آزادی که بخواهد وزن نظام را پایین بیاورد و هتک خون شهدا را بکند ممنوع است.»

او که در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان مورد حمایت حامیان دولت بود گفت: «دولت بار‌ها اعلام کرده که مطیع قانونی است که مجلس تصویب کند.»

موحدی کرمانی مخالفت با قانون امر به معروف و نهی از منکر را «مخالفت با اسلام» دانست و گفت: «این وظیفه نیروی انتظامی است که با گناه علنی برخورد کند و اگر برخورد نکند خودش گناهکار است.»

نماینده سابق رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش «امر به معروف» را «مهم‌تر از حج و روزه و نماز» عنوان کرد و گفت که «نهی از منکر نیازی به قانون ندارد.»

او با بیان این که «کسانی که بی‌حجاب هستند و یا کشف حجاب می‌کنند می‌خواهند به نظام دهن کجی کنند»، از نیروی انتظامی خواست با این افراد برخورد کند.

موحدی کرمانی با اشاره به کارگیری گشت نامحسوس از سوی نیروی انتظامی برای کنترل پوشش شهروندان گفت که پلیس «هزاران مامور نامحسوس را به کار گرفته تا امر به معروف و نهی از منکر کنند.»

او افرادی را که پوشش متفاوتی دارند «لاابالی» نامید و گفت: «بدانید تمام اعمال زشت شما تحت نظر پلیس سری است و با شما به مناسب‌ترین نحو برخورد خواهد شد.»

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از مسئولان دولتی خواست که نظارت بیشتری بر نمایشگاه کتاب داشته باشند: «من به مسئولین هشدار می‌دهم که اگر کتاب منحرفی به این نمایشگاه برود و جوانی آن را بخرد و به خانه ببرد و گمراه شود در برابر خدا مسئول هستند.»

نماینده پیشین خامنه‌ای در سپاه پاسداران با بیان این‌که یک‌بار در دوران حضورش در سپاه پاسداران مانع از برگزاری یک نمایشگاه کتاب شده، گفت: «ما اصلا نمایشگاه کتاب نمی‌خواهیم تا درهای کشورمان را به هر کشوری بازکنیم و جامعه‌مان را به انحراف بکشانیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میرزا

    بله باید باشد ! این ملت فتنه گر بی بصیرت اگر تحت نظر نباشد فتنه می کندو به نظام مقدس ضربه میزند ! از بس به این نظام ضربه زدند، قُر شده ! نگاهش کنید ! از آن طرف امریکا و دشمن به نظام ضربه میزند، از این طرف ملت فتنه گر ! اگر امت حزب اله حاضر در صحنه و برادران چینی و برادران روس نبودند بقدری به نظام ضربه میزدند که صدتا صافکار و گلگیرساز هم نمی توانستند صافش کنند !

  • Fariborz

    مشتی جانی روانی امثال موحدی کرمانی پسمانده های مقام معظم رهبری را نشخوار می کنند!!

  • علی

    پس چرا گفته های مهم دیگر کرمانی را پوشش نداده ای ؟؟ که گفته روی حرف خامنه ای دراین کشور نباید حرفی زده شود. و حرف اخر را خامنه ای می زند. اقا بیخود نیست که جمهوری اسلامی با 90 درصد مخالف سر پا ایستاده است کشورهای غربی و رسانه های فارسی زبانشان در خدمت این رژیم هستند بیدار شوید مردم و اکاه

  • momen

    افاضات یک دایناسور ماقبل تاریخ دیگر. «من به مسئولین هشدار می‌دهم که اگر کتاب منحرفی به این نمایشگاه برود و جوانی آن را بخرد و به خانه ببرد و گمراه شود در برابر خدا مسئول هستند.» «ما اصلا نمایشگاه کتاب نمی‌خواهیم تا درهای کشورمان را به هر کشوری بازکنیم و جامعه‌مان را به انحراف بکشانیم.» اینها همانقدر از علم و دانش و تجدد و آگاهی در وحشت و هراس و گریز هستند که خفاش  شب کور از نور آفتاب.

  • جواد

    اینقدر کنترل نامحسوس بذارید تا محسوس دونتون پاره بشه