ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت جسمی آیت‌الله نکونام در زندان «وخیم» است

مصرف غذاهای «پرچرب و پرنمک» زندان باعث شده تا فشار خون این زندانی به ۲۴ برسد. او از عوارض ناشی از سکته مغزی که در سال ۱۳۹۳ در زندان انفرادی قم رخ داده است، رنج می‌برد.

وضعیت جسمی محمدرضا نکونام، روحانی زندانی در قم «وخیم» گزارش شده است؛ با این حال دادگاه ویژه روحانیت موافق اعزام او به بیمارستان نیست.

محمد رضا نکونام، روحانی منتقد که به حبس محکوم شده است

سایت کلمه، شنبه ۴ اردیبهشت گزارش داد مصرف غذاهای «پرچرب و پرنمک» زندان باعث شده تا فشار خون این زندانی به ۲۴ برسد. او افزون بر فشار خون، از قند خون و عوارض ناشی از سکته مغزی که در سال ۱۳۹۳ در زندان انفرادی قم رخ داده است، رنج می‌برد.

بر اساس دستور پزشکان، غذای این زندانی باید از بیرون زندان تهیه شود اما مقامات قضایی مخالف هستند.

سایت کلمه گزارش داده که تداوم این وضعیت ممکن است موجب شود که این زندانی سیاسی دوباره سکته مغزی کند.

نکونام اولین بار در دی ماه سال گذشته، پس از آنکه از مواضع آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی درباره اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، بازداشت شد. هرچند مکارم شیرازی چندی بعد، ارتباط خود با این موضوع را رد کرد.

مکارم شیرازی اینترنت پرسرعت را حرام دانسته بود و نکونام در پاسخ او گفته بود: «ما با این‌که این همه حلق اینترنت را فشار داده‌ایم و سرعت اینترنتمان در حد گاری است، بچه‌های مدرسه‌ نرفته ما همه با اینترنت و کامپیو‌تر کار می‌کنند. من می‌گویم ما به جای حلزون شدن، سوار این قطار جهانی شویم. اینترنت یک قدرت است. خر مفت است، بپرید روی آن و بروید. بلد نیستید سوار شوید، بروید دنبال کارتان. اما این آقا نمی‌تواند از این سیستم، از این اینترنت، از این فیس‌بوک استفاده کند؛ می‌گوید همه‌اش حرام است.»

با این حال نکونام بدون شاکی خصوصی و در دادگاهی که هیچ جزئیاتی از آن تاکنون روشن نشده، به دو سال حبس محکوم شد که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرد.

این مدرس حوزه علمیه قم در پایان سال گذشته در پی وخامت حالش پس از سکته مغزی از زندان آزاد شد. اما انتشار مطلبی در روزنامه قانون در فروردین ماه به بازداشت دوباره او منجر شد.

محمدرضا نکونام در مطلب روزنامه قانون از «امر به معروف دولتی» انتقاد کرده و نوشته بود: «اگر کسی امر به معروف را با خشونت همراه کند این، امر به معروف و نهی از منکر نیست. آمر بودن، به دور از خشونت است، از آمر معنای بدی در ذهن جامعه ما وجود دارد، وقتی می‌گوییم فرمانده یعنی یک دیکتاتور، یک زورگو.»

بر پایه گزارش کلمه، سختگیری‌های ویژه‌ای مانند ممنوعیت ملاقات با خانواده و ممانعت از اعزام به مراکز درمانی به بهانه نپوشیدن لباس زندان نیز از سوی مسئولان علیه نکونام اعمال می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.