ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: امیدواریم اظهارات کری راهگشای حل نگرانی‌های بانک‌ها شود

وزیر خارجه ایران گفت که اختلاف نظرهای ایران با آمریکا در شمار زیادی از مسائل «همچنان پابرجا و جدی» است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش از دیدار با جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اظهار امیدواری کرد که اظهارات او «راهگشای حل نگرانی‌های بانک‌ها از رویکرد آمریکا» شود.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، ظریف شامگاه جمعه ۳ اردیبهشت، در دیدار با همتای آمریکایی خود در هتل پالاس نیویورک به خبرنگاران گفت که برجام «یک قرارداد متعادل» بوده و با توجه به صحبت‌های کری «باید منتظر باشیم ایران تمامی منافع ذکر شده در برجام را ببرد».

وزیر خارجه آمریکا در این نشست گفت که چنانچه بانک‌ها و مؤسسات مالی بین‌المللی پس از برداشته شدن تحریم‌ها برای آغاز روابط تجاری با بانک‌های ایران «ابهامی» دارند، «می‌توانند با دولت آمریکا مشورت کنند». کری گفت که بانک‌های غیرآمریکایی فرض نکنند که معامله با ایران از دید آمریکا مجاز نیست.

وزیر خارجه ایران اضافه کرد که اختلاف نظرهای ایران با آمریکا در شمار زیادی از مسائل «همچنان پابرجا و جدی» است.

وزرای خارجه ایران و آمریکا جمعه ۲۲ آوریل/ سوم اردیبهشت در نیویورک نشستی برای حل مشکلات اجرای برجام برگزار کردند. این نشست پس از شرکت هیئت ایرانی در مراسم امضای توافق‌نامه تغییرات اقلیمی پاریس که پاییز گذشته در پاریس نوشته شد، برگزار شد.

ظریف از رویکرد آمریکا نسبت به برداشته شدن تحریم‌های بانک‌های ایران ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که مردم ایران تنها زمانی که بتوانند تغییرات پس از برجام  را احساس کنند، ایران می‌تواند به روند اجرایی شدن برجام ادامه دهد. ظریف گفت: «ما باید مناقشات بین‌المللی را زیربنایی و بدون محدودیت درست کنیم».

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که به ایران امکان دسترسی به سیستم مالی آمریکا و دسترسی مستقیم به دلار آمریکا نمی‌دهد.

مقامات ایران، این تصمیم آمریکا را نقض برجام و «کارشکنی» برای اجرایی نشدن لغو تحریم‌ها می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    امریکا نمیخواهد اسد را برکنارکند. چون خط قرمز حکومت ایران است!

  • hasani

    آخوند ها چه دینی دارند؟ برای ادامه حکومت کردن یک شیعه جنایتکار بنام بشاراسد ، حاضرهستند ۴۰۰ صد هزار انسان کشته شوند و میلیاردها رلار از پول مردم ایران را بسوزانند و  وحتی خم به ابرو نیاورند، و همچنان از ادامه کشتار حمایت کنند!