ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: سردار سلیمانی خانواده اسد را به ایران دعوت کرده بود

به گفته وزیر اطلاعات ایران، بشار اسد پیشنهاد سردار سلیمانی را نپذیرفته و در پاسخ گفته بود: «خانواده من با دیگر خانواده‌های سوری تفاوتی ندارد و در دمشق خواهیم ماند».

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین گفت که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه پیشنهاد داده بود تا همراه با خانواده‌اش به ایران برود.

خبرگزاری مهر، یکشنبه پنجم اردیبهشت نوشت که وزیر اطلاعات ایران در گفت‌و‌گو با شبکه لبنانی المیادین، وابسته به حزب الله لبنان، گفته است که سردار سلیمانی افزون بر دعوت از خانواده بشار اسد برای سفر به ایران، از او خواسته بود که «نیروهای تحت امرش را در جنگ با مخالفان» از تهران رهبری کند.

به گفته علوی، بشار اسد این پیشنهاد سردار سلیمانی را نپذیرفته و در پاسخ گفته بود: «خانواده من با دیگر خانواده‌های سوری تفاوتی ندارد و در دمشق خواهیم ماند».

علی اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه‌ای، رهبر ایران در امور بین‌المللی نیز روز گذشته گفت که جمهوری اسلامی از ابقای دولت بشار اسد حمایت می‌کند و «به دعوت دولت قانونی و مشروع سوریه» در این کشور حضور دارد.

وزیر اطلاعات ایران آغاز درگیری‌ها در سوریه را مرتبط با همکاری دولت سوریه با حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه علیه اسرائیل دانست.

علوی، شهر رقه در سوریه را مرکزی برای «توطئه‌چینی علیه ایران» خواند. شهر رقه در شمال سوریه، مقر اصلی گروه اسلام‌گرای داعش به شمار می‌آید. ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه، شامل شبه‌نظامیان کرد، عرب و آشوری مدتی‌ است که با حمله به این شهر تلاش می‌کنند تا نیروهای داعش را از آن بیرون برانند.

وزیر اطلاعات ایران در ادامه گفت که بعضی از گروه‌ها در این منطقه در زمان انتخابات مجلس دهم در ایران از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتند و «یک کارگاه بزرگ برای ساخت مواد منفجره شناسایی شد».

وزارت اطلاعات ایران در اسفند ۹۴ از بازداشت «یک تیم تروریستی» در استان کرمانشاه خبر داده و گفته بود که «یکی از جریان‌های تروریستی خارج از کشور در مرزهای غربی» قصد اقدام تروریستی داشته که پیش از انتخابات هفتم اسفند شناسایی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    جنگ سوریه،جنگ نفت وگاز هست،جنگ دمکراسی نیست،چون سوریه از خیلی از کشورای عربی ،ازادی بیشتری داشت،پس دوستان ،نوکر صفت و غرب پرست بداند،میخواستن،با لوله نفت و گاز عربستان و قطر ،از کویت و عراق و سوریه ،به ترکیه و از انجا به اروپا بفرستن،قدرت نفتی ایران در تنگه هرمز،و قدرت گاز روسیه را ،بگیرند ،دستشان،پس دوستان ،وطن دوس ،نه دوستان ،نوکر صفت بداند،جنگ سوریه ،جنگ نفت وگاز هست،که عربستان و قطر و ترکیه ،کاسه داغتر از اش بودند،قطر عددی نیست ،اما به لطف مردان این کشور،نقشه اشون شکست خورد،

  • Farid

    اوباما در مصاحبه با سرویس جهانی شبکه خبری بی بی سی گفت ایالات متحده یا بریتانیا با اعزام نیرو به سوریه برای براندازی حکومت بشار اسد دچار اشتباه خواهند شد. اوباما گفت جامعه بین المللی باید بر روسیه و ایران که آشکارانه از بشار اسد حمایت می کنند فشار بیاورد تا با مخالفان مسلح اسد برای ایجاد یک دولت گذار کنار بیایند!!

  • شش

    غرب اشتباه بزرگی کرد مرتجعین خاشیه خلیح فارس وارد کارزا سوریه کرد. بایست از نیروهای دموکرات کرد و راتش آزاد با بهترین سلاخها تجهیر میرکد و با بمبارن همه مراکز ارتش اسد کارش یکسره رکده. حالا چوبشس غرب خواهد خود تا نسلها تروئریستها اروپا تهدید خواهندد کرد.

  • بهنام

    ( سربار ) سلیمانی غلط بیجا کرده و شکر خوردند که یک جنایتکار جنگی را به ایران دعوت کردند . در نهایت سرنوشت محتوم همه دیکتاتور های جهان نابودی و پرتاب به زباله دان تاریخ است ، حال چه خامنه ای باشد یا رجبک اردوغان یا ملک سلمان در عربستان .

  • Ahmad

    اسد باید خیلی احمق باشد دعوت ایران را قبول کند و با زن و بچہ خودش در ایران زندگی کند و بقیہ عمر را با ملاھا سر و کلہ بزنند ،

  • جهان

    غلط فرمودند همگی با هم و ....... نوش جان کردند