ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زابل: زندگی در کنار فاضلاب و آلودگی‌ها

در کمبود آب، در نبود سیستم تخلیه فاضلاب شهری، پسآب منبع آب شده است: کشاورزی با آب آلوده به ثمر می‌رسد و مردم زابل به انواع بیماری‌های عفونی، تنفسی و گوارشی دچار شده‌اند.

«شهر سوخته زابل» - ۵۶ کیلومتر پس از زابل امروزی و در حاشیه جاده زابل-زاهدان قرار دارد. این شهر باستانی ۵۰۰۰ سال پیش، در هزاره سوم پیش از میلاد، دارای یک شبکه لوله‌کشی سفالی، هم برای آب‌رسانی و هم برای تخلیه فاضلاب بوده است. شهر سوخته یکی از شهرهای پیشرفته زمان خود بود اما موضوع این گزارش تصویری، شهر سوخته نیست. امروز با نزدیک شدن به شهر زابل، بوی گند آب فاضلاب به مشام می‌رسد. در کمبود آب در سیستان و بلوچستان، در نبود سیستم پیشرفته تخلیه فاضلاب شهری، پسآب شهری منبع آب شده است: کشاورزی با آب آلوده به ثمر می‌رسد و مردم زابل به انواع بیماری‌های عفونی، تنفسی و گوارشی دچار شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.