ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج بیش از ۶۰۰ کارگر مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان

محمد دریانوس، دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان از تصمیم‌ مدیران جدید مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان برای اخراج ۶۲۵ کارگر این مجتمع خبر داد.

محمد دریانوس، دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان از تصمیم‌ مدیران جدید مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان برای اخراج ۶۲۵ کارگر این مجتمع خبر داد.

محمد دریانوس، امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت به خبرگزاری تسنیم گفت که در صورت اخراج این کارگران، «خانواده‌های آنان نیز تحت تأثیر قرار گرفته و  با خطر از هم‌پاشیدگی مواجه می‌شوند.»

به‌گفته او،  «مشکلات کارگری استان هرمزگان به‌خصوص مجتمع المهدی مختص یک روز نیست بلکه از ۱۰ سال اخیر این مشکلات به‌وجود آمده و متأسفانه نمایندگان مردم استان در مجلس حتی یک کلمه در مورد مشکلات آلومینیم المهدی حرف نزدند.»

دریانوس گفت که از اسفندماه سال گذشته تا کنون حدود ۱۷ تن از مدیران و رؤسای قسمت‌های مختلف کارخانه آلومینیم المهدی از سوی مالک جدید اخراج شده‌اند.

مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان سال گذشته از سوی سازمان خصوصی‌سازی به مزایده گذاشته شد و به فروش رفت اما شماری از نمایندگان مجلس بر این باور هستند که این کارخانه بر خلاف قانون واگذار شده است.

احمد توکلی، نماینده مجلس مهرماه سال گذشته گفته بود که تعدادی از نمایندگان با امضای نامه‌ای به دیوان عدالت اداری از نحوه واگذاری کارخانجات آلومینیوم المهدی شکایت کردند.

با این حال سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید که این مجتمع به‌صورت قانونی به‌فروش رفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان می‌گوید: «خصوصی‌سازی به معنای کمک به افزایش تولید داخلی و رشد اقتصادی کشور است، اما برخی‌ها به جای پرداختن به این مهم تنها به دنبال تعدیل نیرو هستند.»

به‌گفته دریانوس، با توجه به روند تعدیل نیرو در مجتمع آلومنیوم المهدی هرمزگان «قانون خصوصی‌سازی نه برای تولید ملی و نه کارگران منفعتی در پی نداشته است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سلحشور

    برای من که یکی از بینندگان همیشگی رادیو زمانه هستم قبول تعدیل نیرو در مجتمع آلومینیوم المهدی غیر قابل قبول است. چرا که خریدار شرکت فوق طی قراردادی که با سازمان خصوصی سازی دارد و باستناد ماده(16) قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44قانون اساسی ، تا 5سال حق تعدیل نیرو را ندارد. استدلال شکایت نمایندگان مجلس نیز به جهت وابستگی که به درآمدهای این شرکت داشته اند و مخالفتشان بیشتر از نوع بهره مندی از مواهب رایگان درآمدهای این شرکت بوده قابل قبول نیست. می دانیم که آلومینیوم المهدی به همراه طرح هرمزال یکی از پردرآمدترین شرکت های دولتی بوده که در سال 1393 به بخش خصوصی واقعی (آقای علی محمدی، یکی از صاحب نظران حوزه آلومینیوم در آسیا و اروپا) واگذار گردیده است. جالب است بدانید قسمتی از درآمدهای این دو شرکت هر ساله به دفتر نمایندگی ولی فقیه و سپاه آن منطقه تعلق می گرفت. بنابراین پربیراه نیست که عده ای بخواهند در برابر این واگذاری مقاومت نمایند. خواهش می کنم نسبت به صحت خبر فوق بیشتر کنکاش نمایید. با تشکر