ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هادی حیدری، کارتونیست زندانی آزاد شد

هادی حیدری، کارتونیست و روزنامه‌نگار پس از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد.

هادی حیدری، کارتونیست و روزنامه‌نگار پس از گذراندن دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد.

هادی حیدری و کاریکاتور «چشم بندان» که موجب زندانی شدن او به‌مدت یک سال شد.

سایت فرارو شامگاه سه‌شنبه هفتم اردیبهشت گزارش داد که این روزنامه‌نگار به دلیل کشیدن طرح «چشم‌بندان» در روزنامه شرق زندانی شده بود.

این کارتون منتشرشده از هادی حیدری در سال ۱۳۹۱ باعث توقیف سه ماهه روزنامه شرق گردید و در پی آن با شکایت قرارگاه ثارالله سپاه پرونده‌ای برای این روزنامه‌نگار تشکیل شد.

هادی حیدری در کاریکاتور «چشم بندان» افرادی را به تصویر کشیده بود که در حال بستن چشم‌های یکدیگر هستند.

این کاریکاتور بدون شرح بود و مخاطبان برداشت‌های متفاوتی از آن داشتند اما بامداد روز چهارشنبه پنجم مهرماه ۱۳۹۱ ، برخی نمایندگان مجلس و مقام‌های وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند که انتشار طرح مذکور که با «هفته دفاع مقدس»، مصادف است، به بستن «سربند» در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق توسط سربازان ایرانی اشاره دارد و این کاریکاتور قصد داشته این نکته را القا کند که این سربازان «کورکورانه» به جبهه‌ها رفته‌اند.

۱۲۰ نفر از نمایندگان مجلس و برخی مقامات وزارت ارشاد از جمله محمد حسینی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاریکاتور منتشر شده در روزنامه شرق را «توهین به رزمندگان دفاع مقدس» دانسته و خواهان برخورد شدید قوه قضائیه با مدیران روزنامه شرق شدند.

هادی حیدری پس از محاکمه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار کاریکاتورهایش در مطبوعات» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

سال گذشته با حضور مأموران امنیتی در دفتر روزنامه شهروند، حیدری بازداشت و برای اجرای حکم یک ساله‌اش به زندان اوین منتقل شد.

هادی حیدری در سال ۱۳۹۲ برنده جایزه روزنامه‌نگاری «امید» از طرف بنیاد دکتر مهدی سمسار شده بود.

هادی حیدری سابقه کار در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نوروز، شرق، جامعه، نشاط، عصر آزادگان، آفتاب امروز، بهار و چندین رونامه دیگر را دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.