ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمباران یک بیمارستان در حلب چندین کشته برجای گذاشت

نقض آتش‌بس در سوریه همچنان ادامه دارد. در حملات هوایی به یک بیمارستان و اطراف آن در منطقه حلب ده‌ها نفر، از جمله چندین پزشک و بیمار کشته و زخمی شدند. این بیمارستان مورد حمایت سازمان پزشکان بدون مرز بود.

به‌رغم آتش‌بس اعلام‌شده در سوریه، در حملات هوایی به یک بیمارستان در حلب ده‌ها نفر کشته و نزدیک به ۶۰ تن زخمی شدند.

عکس از آرشیو

به‌گزارش آسوشیتدپرس، نیروهای امدادرسان در منطقه حلب خبر این حملات را امروز پنج‌شنبه ۲۸ آوریل / ۹ اردیبهشت اعلام کردند.

منطقه مورد حمله در حلب، در اختیار شورشیان مخالف حکومت سوریه است.

سازمان پزشکان بدون مرز گفته‌ است این حملات به بیمارستانی که مورد حمایت این سازمان قرار دارد انجام شده و در طی آن دست‌کم سه پزشک و ۱۴ بیمار کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است نیز گفته است ۲۷ نفر در این حملات هوایی کشته شده‌اند که در میان آن‌ها سه کودک و یکی از آخرین پزشکان کودکان در منطقه دیده می‌شوند.

به‌گفته امدادگران، بمباران‌ها ساختمان‌های اطراف را که در آن‌ها کارکنان پزشکی به‌سر می‌بردند نیز هدف قرار داده‌اند.

بنا به این گزارش چندین نفر نیز در زیر آوارها مفقود شده‌اند.

در ماه‌های گذشته نیروهای حکومت سوریه و جنگنده‌های روسیه چند بار حملات هدفمندی را علیه بیمارستان‌ها انجام داده‌اند.

نمایندگان اپوزیسیون سوریه در مذاکرات صلح ژنو در روزهای گذشته بارها نسبت به نقض مداوم آتش‌بس هشدار داده و حتی تهدید کردند که به همین دلیل مذاکرات را ترک خواهند کرد.

استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه در آخرین اظهارنظر خود نقض آتش‌بس را خطری جدی برای ادامه مذاکرات ژنو دانست.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید از روز جمعه گذشته تا کنون بر اثر حملات نیروهای دولتی سوریه و شورشیان در حلب، در مجموع ۱۳۹ غیرنظامی کشته شده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز روز چهارشنبه ۲۷ آوریل / ۸ اردیبهشت تعداد غیرنظامیان کشته‌شده در این حملات را ۸۹ نفر اعلام کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    دیدبان حقوق بشر که در انگلیس متحد آمریکا واقع شده است به فرض اینکه راست گفته باشه که از *** آنقدر دروغ شنیدیم که واقعا سخته که بپذیریم وقتی آمریکا ساختمان پزشکان بدون مرز را در افغانستان هدف قرار داد یا در یمن متحد آمریکا یعنی عربستان اینکار را کرد آیا دیدبان حقوق بشر مستغر در انگلیس اصلی ترین متحد آمریکا و عربستان بیانیه ای داد یا در رسانه ها منعکس شد؟ آیا ما بعنوان مخاطب نباید این همه دوگانگی را حداقل از رسانه ها سئوال کنیم؟ سئوال کنیم که این همه گفتید از گودال های روحیتان ذره ای کم شد؟ آیا از آمریکا که دفاع می کنید مستقیم یا غیرمستقیم در کشتار آمریکا و متحدینش شریک نیستید یا شما فقط یک ژورنالیست هستید که وظیفه اطلاع رسانی دارید که اگر اینطوری هست چرا بی طرف نیستید؟ الان این همه که گفتید یعنی در ایران مردم تصورشون از حکومت خراب شده است فکر می کنید؟ آیا مردم قبل از اینکه شماها را ببینند(به اصطلاح اپوزسیون) حکومت منفورتر بود یا الان؟ آیا شما نزد مردم منفور تر هستید یا حکومت؟ آیا برای شما مهم است؟ آیا برای حکومت مهم است؟