ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو روزنامه‌نگار در ترکیه به زندان محکوم شدند

حکمت چتینکایا و جیدا کاران دو روزنامه‌نگار در ترکیه به اتهام انتشار کاریکاتور منتشرشده از محمد، پیامبر اسلام در مجله طنز «شارلی ابدو»، به زندان محکوم شدند.

حکمت چتینکایا و جیدا کاران دو روزنامه‌نگار در ترکیه به اتهام انتشار کاریکاتور منتشرشده از محمد، پیامبر اسلام در مجله طنز «شارلی ابدو»، به زندان محکوم شدند.

جیدا کاران (راست) و حکمت چتینکایا

وکیل این دو روزنامه‌نگار روز پنج‌شنبه ۲۸ آوریل / ۹ اردیبهشت در استانبول اعلام کرد که دادگاه هر یک از دو موکلش را به دو سال زندان محکوم کرده است.

او گفت از دادگاه عالی ترکیه تقاضای تجدید نظر در این حکم خواهد کرد.

این دو ستون‌نویس روزنامه منتقد «جمهوریت» در این روزنامه کاریکاتور جنجال‌برانگیز محمد، پیامبر اسلام در مجله «شارلی ابدو» را منتشر کرده بودند. دادستان عمومی ترکیه علیه حکمت چتینکایا و جیدا کاران به اتهام «تشویش افکار عمومی و توهین به ارزش‌های دینی» اعلام جرم کرد.

چندی پیش نیز دادگاه جان دوندار و اردم گول مدیر و عضو هیئت تحریریه روزنامه «جمهوریت» برگزار شد. آن‌ها تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرده بودند که در آن‌ها نشان داده می‌شد در نزدیکی مرز سوریه خمپاره‌ها و مهمات جنگی به‌طور پنهانی در جعبه‌های دارو بسته‌بندی شده و با کامیون به‌طور رسمی با نام یک سازمان بشردوستانه به سوریه فرستاده می‌شود. این کامیون‌ها متعلق به سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.