ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پيام نوروزی جان کری: تلاش در راه کاهش تنش ميان آمريکا و ايران

جان کری، وزير امور خارجه

جان کری، وزير امور خارجه آمريکا همچون باراک اوباما، رئيس‌جمهور اين کشور، پيام نوروزی‌ای خطاب به مردم ايران منتشر کرد.

وی ضمن آرزوی سلامت و بهروزی برای مردم ايران و تمامی کسانی که نوروز را جشن می‌گيرند، گفت: "در همان زمانی که شما با عزيزان‌تان گرد سفره هفت‌سين جمع می‌شويد، با افتخار می‌گويم که بسياری از آمريکايی‌ها نيز همگام با شما نوروز را جشن می‌گيرند.

کری که دخترش با يک پزشک ايرانی ازدواج کرده است، گفت: "من از عضویت آمریکاییان ایرانی‌تبار در خانواده‌ام احساس غرور می‌کنم و برای غنایی که به زندگی‌ام بخشیده‌اند شکر‌گزارم."

جان کری "خدمات برجسته" آمريکايی‌های ايرانی‌تبار و دانشجويان ايرانی در آمريکا را نشان‌دهنده "فرهنگ غنی" ايرانيان دانست و افزود: "در این نوروز، می‌خواهیم بار دیگر تمایل خود را به ادامه تلاش برای ایجاد روابط مردم - با مردم به منظور پیشبرد تفاهم، صلح و پیشرفت مورد تأکید قرار دهیم."

وی در پیام خود با اشاره به وجود تاریخ دشوار روابط ایالات متحده و ایران طی چند دهه گذشته، گفت: "امروز فرصتی برای تلاش دیپلماتیک جهت کاهش تنش و رفع بی‌اعتمادی بین دو کشور پدید آمده و تلاش در این راستا به سود دو ملت است."

وزیر امور خارجه آمريکا با تکرار سخنان باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا که گفته بود قویا به حل و فصل اختلافات بین ایران و ایالات متحده پايبند است، گفت: "صمیمانه امیدواریم که رهبران ایران در صدد برآیند تا به تعهداتشان نه تنها در برابر جامعه بین‌المللی بلکه در قبال ملت خود نیز عمل کنند تا ایران بتواند در جایگاه شایسته خود در جامعه ملت‌ها قرار گیرد و مردم ایران به همان امکانات و آزادی‌هایی دست یابند که سایر ملل جهان از آن‌ها برخوردارند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.