ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند تخم‌مرغ رنگی و یک شعار انتخاباتی

در تهران جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی

در تهران جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی برگزار شده است. در این جشنواره به هر هنرمند یا گروه هنری، یک عدد تخم مرغ به ارتفاع ۱۵۰ سانتی‌متر از جنس فایبر گلاس و اسپری رنگ‌های متنوع تحویل داده شد تا طرح‌ها و نقش‌های ارائه شده در ابعاد بزرگ روی تخم مرغ‌ها به اجرا در بیاید.

اکنون طرح‌های به اجرا در آمده، با جانمایی در نقاط مختلف شهر تهران اکران شده و پس از پایان نوروز، کلیه آثار در یک مکان برای مدت یکسال به نمایش گذاشته خواهد شد و در اسفند ۱۳۹۲، مجدداً در جشنواره بعدی آماده‌سازی و استفاده خواهد شد.

جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و در قالب طرح «استقبال از بهار ۹۲» که این روزها یک شعار انتخاباتی‌‌ست و برای دولت احمدی‌نژاد هم گرفتاری‌هایی به بار آورده، برگزار می‌شود.

گفتنی‌ست که قیمت مرغ و تخم‌مرغ از مرداد ماه ۱۳۹۱ به این‌سو مدام در حال افزایش بوده و از کیلویی چهار هزار تومن به هفت هزار تومن افزایش پیدا کرده است.

حال که دست بسیاری از شهروندان تهرانی از مرغ و تخم‌مرغ در ابعاد واقعی کوتاه است، خوب است که دست‌کم چشم‌شان به تخم‌مرغ‌هایی از جنس فایبرگلاس در ابعاد فراواقعی روشن شود. به این شکل شعار انتخاباتی «زنده باد بهار» هم، مثل هر چیز دیگری در فرهنگ ما از یک معنای تمثیلی برخوردار می‌شود.

به تصاویر اشرف طباطبایی از این رویداد چندمعنایی نگاه می‌کنیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.