ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتایج غیررسمی دور دوم انتخابات: پیشتازی اصلاح‌طلبان

طبق نتایج غیررسمی مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، اصلاح‌طلبان از اصولگرایان پیش افتاده‌اند. چهار زن دیگر از حوزه‌های تبریز، شهرضا، بروجن و شبستر به مجلس راه‌ یافته‌اند. منتخب ممسنی، یک کاندیدای اصلاح‌طلب است.

نتایج غیررسمی مرحله دوم انتخابات مجلس دهم نشانگر پیشی‌ گرفتن اصلاح‌طلبان از اصولگرایان است. چهار زن دیگر از حوزه‌های شهرضا و بروجن (مستقل) و  و شبستر و  تبریز (اصلاح‌طلب) به مجلس راه‌یافته‌اند. در ممسنی که تنش در گرفته بود، کاندیدای اصلاح‌طلب انتخاب شد.

ستاد انتخابات کشور می‌گوید نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس تا ساعت ۲۴ مشخص شده اما اعلام رسمی ‌آن نیازمند طی مراحل قانونی و تایید هیات‌های نظارت و اجرایی است. مقامات وزارت کشور گفته‌اند نتیجه رسمی و نهایی تا ساعت ۸ صبح شنبه ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم (نزدیک به محافل نظامی و امنیتی) نتایج مقدماتی و غیررسمی اکثر حوزه‌ها را در نخستین دقایق شنبه اعلام کردند. بر اساس جدولی که تسنیم منتشر کرد، از میان ۴۹ حوزه انتخابیه، ۲۳ کاندیدا اصلاح‌طلب، ۱۲کاندیدا اصولگرا و بقیه مستقل یا اعتدال‌گرا هستند.

در حوزه انتخابیه اهواز‌، هر سه کاندیدای راه یافته به مجلس اصلاح‌طلب هستند. در اردبیل، شیراز، رشت، رودبار، بندرترکمن و بندرگز، شهریار، دماوند و کرمانشاه نیز نامزدهای اصلاح‌طلب پیشتاز بوده‌اند.

بنا بر نتایج مقدماتی، چهار زن دیگر به مجلس راه یافته‌اند: خدیجه ربیعی، از حوزه انتخابیه بروجن و سمیه محمودی از حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان با گرایش "مستقل" و معصومه آقاپور از شبستر و زهرا ساعی با گرایش اصلاح‌طلب از تبریز و اسکو و آذرشهر.

انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان تهران ساعت ۲۱ به پایان رسید اما در حوزه‌هایی چون گلستان یا اردبیل تا ساعت ۲۳ تمدید شد.

شهاب‌الدین چاووشی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران برآورد کرده که میزان مشارکت در این استان ۴۰درصد بوده باشد. او پس از پایان رای گیری گفت هیچ مورد امنیتی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده نشد.

در جریان رای‌گیری‌ دهم اردیبهشت، درگیری‌هایی در نورآباد ممسنی و اردبیل روی داد. تنش در ممسنی با تیراندازی، جراحت چهارنفر و دستگیری ۲۵ نفر همراه شد. طبق نتایج مقدماتی، مسعود گودرزی، کاندیدای اصلاح‌طلب ممسنی اکثریت آرا را کسب کرده است.

در پارس‌آباد اردبیل نیز حین برگزاری انتخابات تنشی وجود داشت که به گفته حسین ذوالفقاری، معاون سیاسی- امنیتی وزارت کشور در کنفرانس مطبوعاتی،"مشاجره‌ای خارج از سطوح امنیتی" بود. خبرگزاری تسنیم نوشت شکور پورحسین‌، نامزد مستقل در این حوزه انتخابیه، حائز اکثریت آرا شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    متاسفانه بعد از گذشت سی و چند سال از عمر رژیم امپریالیست زاده با استتار اسلامی و مهره های عبا بردوشش می گذرد که طبق نقشه شان با ایجاد استبداد و خفقان و بوجود آوردن لشکرهایی مانند پاسداران و بسیج که در خدمت منافع امپریالیست هاو با صدور نفت مفت و ایجاد تنش در براه اندازی تحریم های هدفمندامپریالیست هادر چپاول پولهای فروش نفت و چاق و چله کردن گاوصندوق های بانک های خارجی و ایجاد ترس وحشت و فقر و ذلت و بیکاری و فحشا و معتادی و مغز و غیرت و فهم شعور شویی میلیونها و زندانی کردن و اعدام کردن و در حقیقت تزریق کزدن اعمال ضد بشری و شیطانی و هوس رانی شان به ایران نشینان خدمت دیگری به این مملکت نکرده اند و کارنامه سیاه و اغشته بخونی دارند. ولی متاسفانه انکار که میلیونها چند روز قبل از انتخابات گول زنانه و تاتر آخوندی متولد شده اند واز کارنامه فجایع بار ضد مردمیشان بی خبرند که حالا دلاورانه و شجاعانه اصلاح طلب را انتخاب می کنند که شاید زندگی و اقتصاد تمام فاجعه زده و تمام گندیده را برایشان بطور مجانی و در راه خدا اصلاح بفرمایند و اسکناس های ذلاری فروش نفت را از پاسدارچی ها پس بگیرند و در کیسه ها بسته بندی کنند و برایشان درب منزل تحویلشان بدهند. بله این میلیونها خیالاتی با تصورات پوچ هنوز متوجه نیستند و یا خود را به نفهمی میزنند که غلی خامنه ای و پاسدارچی ها و بسیجی ها و علی زنجانی ها و ضراب ها و احمدی نژداها و آقا زاده ها همانند گذشته تمام پولهای فروش نفت را در اختیاردارند و بتنهایی در کشور حکومت کرده و حکومت می کنند و حکومت خواهند کرد.با نگاهی ساده بر حکومت و دولت ساده لوح گول زنانه نمایشی با هنرپیشه نمایشی رییس جمهور آخوند روحانی متوجه میشویم که ایشان از فروش نفت و چند میلیارد دلاری از تحریم آزاد شده بی بهره هستند و مخارج حکومت گردانی و حقوق دولتی ها و استخدامیان دولتی را از جیب مزدم و دستبرد به اندوخته های بانکی مردم و افزایش چند ده برابری مالیات هاو عوارض ها و گران کردن آب و برقو غیره تقبل خواهند کرد پس با این تفاصیل اصلاح طلب چه موردی برای اصلاح کردن خواهدداشت و فقط برای دریافت حقوق و دریافت پاداش و مواجب و ابراز وجود کردن گول زنانه بی ثمر در محفل دور هم نشینی آخوندی بنام مجلس اصلاح طلب شده است.

  • شروش2

    اگر به سکولار دمورکاسی ایمان دارید، دیگر این اصطلاخ دروغین اصلاح طلبی برای دغل بازان نظام استبدای-فاسد و ظالم ولایتفقیهپسپاهی بکار نبرید. اصلاح طلبان دغل باز بازن اکثرا بجز اقلیتی جوان فریب خورده و شاید ترسو که از ترس قیام و براندازی وجدان خودشان را گول میزنند. با این وضع صد سال دیگر ایران به سکولار دمرکاسی نمیرسد حتی بهی ک دیکتاتوری کارمد مثل چین.و چرا ساسا نظام فعلی یک نظاام تکفیری فوق استبدادی است و بر خلاف کمونیستهای چینی هیچ غیرت ملی و ایران دوستی ندارد. سران و نظامیان این رژیم همگی هیچ غیرت ملی و حس وطن پرستی ایرانی ندارند. مشتی شیعه تکفیری عرب پرست هستند که ارزویشان امام عرب پنهانشده هزاراساله شان است!!! تنها راه قیام داخلی با حمایت نظامی غرب است. البته بخاطر بافت بسیار متنوع قومی-زبانی در ایران اگر بدون برنامه و بدون یک اتحاد ش.واریی ملی ایارنی قیام صورت گیرد فاچعه بدتر از لیبی در انتظار خواهد بود. اگر اقوام ایانری دلشان باری خود و نسل اینده میسزود و اروزی آزادی و نظام سکولار دمورکاسی دارندف هر زودتر دست از این پاتن بازی ها بردارند. یک شوورای و دولت انتقالی تشکیل بدهند و با هماهنگی دول ی چون غرب مراکز نظامی سپاه بمبارن کنند و با سرعت مراکز بسیج و نیور یانتظامیسو نظالمی تسخیر کند. سرنگونگی این رزیم بدون قیام همجانبه مردم ایران و کمک نظامی محال مکن است. گذار به دموکراسی با این ساختار قانون اساسی و این رهبری و سپاه فاسد ضد مرمدی محال ممکن است. انتخبات در این رزیم فقط شرکت در سیرک است و مسخره و تحقیر خودتا. غرب و حتی چین و روسیه وهند و دیگر کشورهای غیرمسلمان بخاطر ادامه نسل خودشان هر چه زودتر باید این نظام تکفیری شیعی برداشته و یک نظام سکوکلاردمورکات جاگزین کند. این ظنام همه غیرشیعیان و حتی سنیها و هابی ها و حتی شیعیان زیدی و اسماعیلی و علوی.. کافر میداند ولی براصل تقیه به دروغ این را کتمان مکیند.

  • مهیار

    شکستی دیگر برای اصولگرایان