ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نرخ سود بانکی در ایران باز هم کاهش می‌یابد»

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ایران اعلام کرد که تا اوایل فصل پاییز امسال نرخ تورم تک‌قمی خواهد شد و نرخ سود بانکی نیز متناسب با نرخ تورم کاهش می‌یابد.

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ایران اعلام کرد که تا اوایل فصل پاییز امسال نرخ تورم تک‌قمی خواهد شد و نرخ سود بانکی نیز متناسب با نرخ تورم کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دیواندری روز شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت بانک مرکزی همه ابزارهای مورد نیاز را برای تک‌رقمی کردن پایدار نرخ تورم به‌کار گرفته است و به تبع کاهش نرخ تورم، نرخ سود هم روندی کاهنده خواهد داشت.

او همچنین گفت هدف سیاستگذاری پولی این است که نرخ سود به تدریج کاهش یابد.

به‌گفته رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، به لحاظ اجرایی و عملیاتی صورت‌های مالی بانک‌ها تاب تحمل پرداخت سودهای بالا را ندارند و درآمدهای عملیاتی برخی بانک‌ها دچار مشکل است و باید نرخ سود یک روند منطقی پیدا کند.

او کاهش نرخ تورم را یکی دیگر از مسائل مهم کاهش نرخ سود دانست اما گفت بانک مرکزی پیش‌بینی خاصی از کاهش نرخ سود بانکی ندارد و این کاهش به احتمال زیاد به صورت تدریجی خواهد بود.

بانک مرکزی پیش‌بینی کرده است که تا اوایل نیمه دوم سال جاری نرخ تورم به زیر ۱۰ درصد برسد و تک‌رقمی شود اما هنوز برای نرخ تورم پایان سال پیش‌بینی صورت نگرفته است.

بانک مرکزی، نرخ سود سپرده‌های بانکی را از اول اسفندماه سال گذشته از ۲۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش داد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران تابستان ۹۳ خواستار خروج بانک‌ها از بنگاهداری و تلاش برای افزایش توان رقابتی نظام بانکی ایران شده و از بانک‌ها خواسته بود وارد فضای تولید شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    تا زمانی که شفافقیت های مالی در ایران ایجاد نشود، بانک ها و بنگاههای اقتصادی در بخش تولید و صنعت سرمایه گزاری جدی نخواهند داشت و به نقش دلالی خود ادامه می دهند.