ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آسیب رساندن طرح انتقال آب خلیج‌فارس به آثارتاریخی ۳ استان

مسئول پژوهشکده باستان‌شناسی می‌گوید اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق ایران آسیب‌های زیادی به آثار تاریخی استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد وارد کرده.

علیرضا سرداری؛ مسئول بخش نجات‌بخشی پژوهشکده باستان‌شناسی می‌گوید اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق ایران بدون انجام مطالعات فرهنگی - تاریخی صورت گرفته و آسیب‌های زیادی به آثار تاریخی استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد وارد کرده است.

طرح انتقال آب خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علیرضا سرداری گفت این طرح توسط شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس بدون هیچ گونه مجوز و موافقت سازمان میراث فرهنگی آغاز شده و تذکرات یگان حفاظت میراث فرهنگی نیز در این‌باره بی‌تأثیر بوده است.

طرح سامانه انتقال آب خلیج فارس از غرب شهر بندرعباس از محل تأسیسات آب شیرین‌کن آغاز شده و به سمت مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر در جنوب غرب سیرجان و از آن‌جا به سمت معادن مس سرچشمه و سپس به مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو و مجتمع فولاد اردکان در استان یزد منتهی می‌شود.

به‌گفته مسئول بخش نجات‌بخشی پژوهشکده باستان‌شناسی، این طرح قرار بود با موافقت سازمان میراث فرهنگی انجام شود اما به‌دلیل زمان‌بر بودن بررسی‌ها و مطالعات باستان‌شناسی، به‌رغم هشدار نسبت به عواقب قانونی این اقدام، شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس بدون مجوز موافقت سازمان میراث فرهنگی، اجرای طرح را آغاز کرده است.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در گزارش‌هایی گفته است این طرح در حال تسطیح و حفاری مسیری به عرض ۳۰ متر و عمق یک متر است که دارای ایستگاه‌ها و تأسیسات وابسته است.

جزئیاتی از آسیب‌های واردشده بر آثار تاریخی این سه استان منتشر نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله چپاول بودجه دولتی به هر شکل و فرم توسط قشونی که عملا از علم و سواد و حتی شعور سالم انسانی محروم هستند و با مدراک خود ساخته تقلبی دانشگاهی از فک و فامیل های فلان آخوندی و یا آخوند زاده ای و یا فلان مجلس نشین هستند و به این دلایل همه گونه مجوزی دراجرای هر گونه جنایت بر علیه محیط زیست و مردمان و آثار تاریخی شان را دارند.