ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر جمهوری اسلامی سفر ایرانیان به آنتالیا را حرام اعلام کرد

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران سفر ایرانیان به شهر آنتالیا در ترکیه را حرام اعلام کرد و خواهان جلوگیری از تبلیغات در مورد این نوع سفر‌ها شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران سفر ایرانیان به شهر آنتالیا در ترکیه را حرام اعلام کرد و خواهان جلوگیری از تبلیغات در مورد این نوع سفر‌ها شد.

به گزارش روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت روزنامه جوان، آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته در کلاس درس خود، آنتالیا را به‌عنوان شهری توصیف کرد که «فسق و فجور در آن انجام می‌شود و سبب سفر باطل می‌شود.»

بر پایه گزارش این روزنامه وابسته به سپاه پاسداران، رهبر جمهوری اسلامی ابراز امیدواری کرد که مسئولان فرهنگی و مجلس، قوانینی را تصویب کنند تا «سفرهای حرام» تبلیغ نشود.

روزنامه جوان در گزارش خود از سفر سالانه چهار میلیون ایرانی به ترکیه و تایلند انتقاد کرده و نوشته است: «شاید دولت به دلیل احترام به آزادی‌های فردی افراد، از ممنوعیت سفر به مراکز توریستی که به فساد شهرت دارند، جلوگیری نکرده اما حداقل می‌تواند مانع از برگزاری تورهای مستقیم از مبدأ ایران به این کشور‌ها شود یا حداقل از تبلیغات گسترده تورهای مسافرتی به مقصد این کشور‌ها جلوگیری کند.»

بابک نعمت‌پور، راهنمای تورهای ایرانگردی و جهانگردی فروردین امسال گفته بود شمار گردشگران ایرانی که نوروز سال گذشته به آنتالیا سفر کرده بودند، حدود ۸۰ هزار نفر بود اما امسال به دلیل ناامنی‌ها در ترکیه این تعداد به ۴۰ هزار نفر رسید.

شهر آنتالیا، یکی از جاذبه‌های توریستی برای گردشگران ایرانی به‌شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نامی

    با عرض سلام و احترام همه مطالبی که در پست های بالا نوشته شده از روی بغض و کینه و فاقد هرگونه استدلال منطقی و شرعی است درود بر مبارز نستوه و مجاهد راه حق امام خامنه ایی که آب تو سوراخ موریانه ها ریخته

  • بهروز

    اگه يه ايراني با غيرت باشي هيچوقت زن و بچت را به اينجور جاها نميبري و پول ايران را توي جيب اجانب سرازير نميکني (در حالي که کارگرهاي خودمون بيکارند و بخش زيادي از مردم خودمون نيازمند)، اين ديگه ديگه فتوا نميخواد يه کم عقل و يه جو غيرت ميخواد که بعضي ها ندارند.

  • پادشاه عربستان

    سلام شما که حرام بودن را میدامید سفر به مکه را فعلا تا ما هستیم حرام کنید بلکه کمتر به کرامت انسانی مردم ایران بی احترامی شود وکشتار سال قبل را ما تکرار نکنیم وزحمت ما کمتر شود ()

  • mmg

    ا این دو ســـــه نادان که چنین پندارند از جـــهل، که دانای جــــــــهان ایشانند، خر باش! که این جـــماعت از روی خری، هرکو ، نه خـــــــرست کافـرش پندارند.

  • علی

    سقط نمیشی ی کشور از دستت راحت بشن. ملعون مفعول

  • آرمان

    فتوای بعدی خامنه ای دجال ,سفر به سواحل دریای خزر در 14 و15 خرداد حرام است .

  • حقیقتگو

    کشوریکه که مانندی اقیانوسی از فساد همه شکل و فرمی چه درخفا و چه بطور علنی موج می زند یک عقده گر ظالم و چپاولگر تمام دیوانه و پلید ذات و ضد خدا و ضد بشر که با پشتوانه امپریالیست ها و بانک های خارجی و زور اسلحه و خفقان و استبداد برای صدور نفت و منابع ایران زمین به عنوان رهبری چسبیده است گاه گاه ظاهر میشود و پوزه شیطانی شان باز می کنند و انکار این امر به این موجود شیطانی مشتبه شده که شخص خدا در کره زمین هستند و برای بنده گانش تصمیم می گیرد.

  • م

    ببخشید آغا . . . خورد من به سواحل قناری هم سفر کردم و از پارک آبی آنجا هم استفاده کردم به همراه خانواده و با رعایت اعتقاداتمان بدون اینکه کسی مزاحم ما بشه با حجاب معمول در همه کشورهای اسلامی غیر از ایران و بدون مصرف هر گونه نوشیدنی الکلی کلی هم لذت بردیم نمازمان را هم خواندیم آن هم شکسته آغا فکر کثافت کاری های اطرافیان و گماشتگانش باشه

  • morteza

    گویا اخوندهاسرمایه گذاری بسیار در این منطقه کردهاند که این اخوند اینگونه برای ان به تبلیغ دست میزند ۰او واکنش ایرانی ها را خوب میشناسد۰

  • ستاره

    واقعاً که آقا درتولید جک و خنداندن مردم هم استعداد فوق العاده ای دارند.

  • هه لو کومه له

    حلال حرام وجود ندارد با حرف های 1400 ساله محمد وخرافه پرستی که دارند می خواهند چی بگویند مردم از بدبختی دارند می میرند دین چیزی هست مثل یک ابزار استفاده می کند واز کتاب قرآن به عنوان قانون هم استفاده می کند ونه خدایی ونه حرام وحلال همه اش چیزهای بی مورد....

  • ابوالفضل میرنظامی

    بادرود بنظرم بد نگفته حیف از پول نیست که ببریم اردوقان باهاش چاق کنیم کشوری که برعلیه ما اقدام میکنه من همین نظر و درباره حج هم دارم حیف از پول که بره توی جیب عربستان

  • مفتی از یزد

    به فتوای من اسلام و مسلمان بودن حرام عینی جمعی و فردی و انسانی ست. مکه رفتن مثل زنای با محارم است. نماز خواندن از محاسقه و لواط بدتر است روزه گرفتن از جمع شدن با حیوانات هم بدتر است. به فتوای من خامنه ای به عصر میمون تعلق دارد.

  • حمید

    در مورد کامنت حجازی: نه تنها خامنه ای خارج از قاعده زیادی اعراض وجود میکند بلکه طبق معمول همچون مترسکی بر خلاف دستور خداوند در قرآن عمل کرده و از فرط بحران جهلی که همواره به آن دچار بوده و هست حلال و حرام تعیین میکند: "و با هر دروغى كه به زبانتان می آيد، مگوييد كه اين حلال است و اين حرام، تا بر خداوند دروغ بسته باشيد، زيرا كسانى كه بر خداوند دروغ ببندند رستگار نمی شوند." آیه ۱۱۶ از سوره ۱۶ در قرآن و چرا ممنوع السفرشدن به دوبی نه که نزدیکتر است به ایرا ن و  مرکز فساد و فحشا و مرکز تجمع همیشگی ایرانیان حکومتی  و غیر حکومتی بوده و هست؟!؟

  • حجازی

    قطعاً این فتوا تنها انگیزه سیاسی دارد وگرنه نه او واقعا یک مفتی است و نه تعداد مریدان مذهبی اش چندان. او می خواهد تلنگری به ترکیه بزند، قدری تن طبقه متوسط را بلرزاند و در عین حال جنازه سیاسی خود را همچون مترسکی بالای سر کشور به احتزاز در بیاورد. این روزها ایشان حرف های خارج از قاعده زیادی می زند که اگر عوارض دارو یا بیماری یا کهولت نباشد، قطعاً نشان دهنده احساس بحران وخیم در پیرامون است.

  • می نو

    ایشون مطلع نیستن که مثلا اگر سفر به جزایر قناری و هاوایی و لاس وگاس و کن فرانسه و سواحل اسپانیا و ایتالیا از نظر روادید و مالی برای مردم ایران آسان بود قطعا مردم ایران به آنتالیا اصلا فکر هم نمی کردند اما خب الان از سر اجبار به سواحل آنتالیا و ازمیر و قمار خانه های قبرس و سواحل بالی و گوا و پاتایا می رویم.

  • ََُreza

    جناب Mansour یک داستانی را باید در استدلال شما در نظر گرفت. جایگاه خامنه ای تنها جایگاه یک عالم مذهبی صاحب فتوا نیست. ایشان صاحب قدرت پلیسی برای اجرایی کردن فتوایش هم هست. در ضمن هزاران فدایی دارند که حرف های نزده ایشان را تفسیر میکنند و در کف خیابان منویات آغا را به صورت "خود حدس زده" با چماق بر سر مردم اجرایی میکنند. نمیشود شخصیت مذهبی و رهبری نظامی و سیاسی ایشان را هم از منفک کرد.

  • شاهد

    در زمان استالین و هیتلر هم توجیه گران بی شمار که از لحاظ فکری قرابت اندیشه با نظام توتالیتری داشتند و با اتکا به توهمات اقتصادی و هویتی خواستار کنترل حوزه خصوصی زندگی مردم بودند به توجیه سخنان گهر بار رفیق استالین و پیشوا هیتلر همت می گماشتند . از این دسته افراد بجای توجیه سخنان رهبری توتالیتر خواسته می شود که از حکومت بخواهند اندکی دست از دخالت در زندگی خصوصی مردم بردارد حجاب را امر خصوصی و رابطه افراد را خارج از کنترل پلیس سیاسی ایده لوزیک و رفتن به جشن و مهمانی و ساحل دریا را بدون نظارت امکان پذیر کند . توجیه گری اعمال حکومت سرگوبگری که در یکسال یک میلیون و ششصد هزار زن و دختر در خیابان تحت ازار و اذیت کلامی قرار داده و شصت هزار نفر را به دلیل عقب رفتن روسری و رنگ لباس دادگاهی کرده است برای هیچکس ابرو نمی گذارد .

  • mansour

    «آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران سفر ایرانیان به شهر آنتالیا در ترکیه را حرام اعلام کرد و خواهان جلوگیری از تبلیغات در مورد این نوع سفر‌ها شد.» از دید یک فرد مذهبی سخنان و فتوای آقای خامنه ای کاملأ صحیح ،ولی از دید انسان های مدرن(مذهبی و غیر مذهبی)نادرست است. اگر ایشان غیر از این می فرمودند،اعتقاداتشان و مرجعیت دینی ایشان زیر سؤال میرفت. قابل عرض است:کمونیست ها،سلطنت طلبان،ملیون غیر مذهبی و مخصوصأ معترضین اجتماعی در ایران،جمله رفتن مسلمانان ایرانی به مکه و دیگر مراکز مذهبی را عملی نادرست می خوانند و در دنیای مجازی هم از حاجیان کم انتقاد نمی شود. به نظر من فتوای اقای خامنه ای بیشتر جنبه سیاسی دارد،اگر چه دستورات شرعی را ملاک قرار داده اند.لذا سیاسیون واقع بین و دمکراسی خواه باید توجه ویژه ای به جلوگیری از خروج ارز،تبلیق سیاسی ـ فرهنگی این چنینی برای دوّل بیگانه و متخاصم، مسافرت و خوش بودن مردم در خارج را بنمایند. توجه به علل تحریم هائی که استعمارگران و انگلهای چسبیده به انان (ترکیه،عربستان ،قطر،دبی و رژیم صهیونیستی)در مورد کشور و مردم ما وضع کرده اند،موجب تشویق ما برای حمایت از اقدامات گردشگری خوب و کم هزینه در خود ایران میشود. بسیاری از کسانی که به مسافرت و گردش در اروپا ، آمریکا ، ترکیه و غیره... رفته و یا میروند،هنوز اثار تاریخی،مناظر و گردشگاه های زیبای کشور خود را ندیده اند و از روی حسادت و چشم و همچشمی و یا صرفأ به علت عدم وجود آذادی فردی در محیط های گردشگری در ایران،اقدام به رفتن به دبی و ترکیه و غیره میکنند.لذا مدیریت این عزیزان در جهت حمایت از صنعت توریست کشور و مخصوصأ استفاده از روحیه اعتراضی این دسته از هم میهنان،جهت فشار آوردن به نظام و انجام اصلاحات برای آزادی های فردی، لازم است.موفق باشید

  • Fariborz

    دزدی از بیت المال توسط خودتان وآقازادهایتان و خرج از کیسه ملت برای سرکوب و سیر کردن نیروهای امنیتتان راهم حرام اعلام کنید ، وقاحت هم حدی دارد.

  • Ali

    من تا حالا فکر میکردم فقط رفتن به سانفرانسیسکو حرام است. حالا اگر یک سری به اطراف آنتالیا بزنیم چی؟ فقط برای اینکه نشان بدیم اهل سفریم منظور دیگری نداریم. راستی 18 تن طلا ببریم حلال میشه؟

  • momen

    آیا در قم و مشهد و زیر عبای شما «فسق و فجور  » ا نجام نمی‌شود ؟

  • reza

    ﻟﻂﻔﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮﻳﺎﻙ و ﻋﻤﻞ ﻟﻮاﻁ با ﺑﭽﻪ ﻫﺎ و ﺻﻴﻐﻪ ﺭا ﻫﻢ ﺣﺮاﻡ اﻋﻼﻡ ﻛﻨﻴﺪ<code>