ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگذشت احمد اسفندیاری، نقاش پرسابقه ایرانی

احمد اسفندیاری که از وی

احمد اسفندیاری که از وی به‌عنوان هنرمند پیشگام هنر نوگرای ایران یاد می‌شود به دلیل کهولت سن شامگاه ۲۹ اسفندماه در آستانه‌ فرارسیدن سال نو، هنگام ۹۰ سالگی از دنیا رفت.

وی‌ که زاده ۱۳۰۱ در تهران بود نقاشی را خودآموخته و بدون معلم آغاز کرد. این هنرمند بعد‌ها از محضر استادان مجرب روزگار خود نظیر شاگردان کمال‌الملک بهره برد و سپس در سال ۱۳۲۶ از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در رشته نقاشی فارغ‌التحصیل شد.

این نقاش که با علی اسفندیاری (نیما یوشیج) پدر شعر نو ایران نیز نسبت داشت، توانست در طول سال‌های فعالیت هنری خود ده‌ها نمایشگاه داخلی و خارجی برگزار کند و جوایز بی‌شماری به‌دست آورد.

احمد اسفندیاری از معدود هنرمندان ایرانی است که نامش در دانشنامه لاروس فرانسوی آمده است.

استفاده از رنگ‌های ناب و درخشان و حاکمیت رنگ‌های سرد و به‌ویژه انواع آبی‌ها، عشق به طبیعت، راستی، مردم و روابط آن‌ها و فضاهای سنتی، حذف جزئیات و ساده‌سازی فرم‌ها و استفاده از خط برای دورگیری و یا نمایش اشیا از ویژگی‌های آثار وی به‌شمار می‌روند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.