ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی بیش از هفت هزار واحد صنعتی در ایران

در سال‌های اخیر ده‌ها واحد صنعتی در مناطق مختلف ایران تعطیل شده‌اند و مدام خبرهایی از این دست منتشر می‌شوند. اکنون معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید کمتر از ۳۰ هزار واحد صنعتی در ایران کار می‌کنند.

علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌گوید که در شهرک‌های صنعتی کشور ۳۷ هزار و ۳۵ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد هفت هزار و ۵۸ واحد متوقف و تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، علی یزدانی گفت در شهرک‌های صنعتی ایران یک هزار و ۹۹ واحد صنعتی نیز توسط بانک‌ها تملک شده که از این تعداد ۲۷۶ واحد تعطیل کامل هستند و بقیه نیز با کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

به‌گفته او، در ۳۷۸ واحد یا شهرک صنعتی یا هیچ تقاضایی وجود ندارد و یا کمتر از ۱۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

از «تحریم‌ها، مالیات، سود بالای بانکی، بدهی به بانک‌ها و قیمت بالای مواد اولیه» به‌عنوان دلایل عمده تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در ایران نام برده می‌شود.

در سال‌های اخیر ده‌ها واحد صنعتی در مناطق مختلف ایران از جمله مازندران، لرستان، زنجان، ایلام، گلستان، و کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شده‌اند و صد‌ها کارگر کار خود را از دست داده‌اند.

عباس پاپی‌زاده، نماینده مجلس ایران روز ۴ اردیبهشت اعلام کرد که بر پایه آمار‌ها ۶۰ درصد واحدهای تولیدی در ایران به حال تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی در آمده‌اند.

روح‌الله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ایران نیز ۱۴ تیرماه سال گذشته گفت ۱۸ درصد از واحدهای صنعتی کوچک ایران به‌طور کامل تعطیل شده‌اند و ۳۶ درصد از واحدها با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد کار می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.