ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«صدا هستم»

«صدا هستم» تازه‌ترین ترانه لیلی محسنی است و به موضوع محدودیت‌های زندگی برای زنان و دختران در کشورهای اسلامی و در ساختار پدرسالاری می‌پردازد.

لیلی محسنی کار خود را در حوزه موسیقی با نوشتن ترانه آغاز کرد. او که رشته زبان و ادبیات فارسی خوانده است، شعر هم می‌گوید و ترانه‌سرایی را فضایی یافته است که می‌تواند در آن به دنبال تغییرات اجتماعی بگردد. ترانه‌های او بیشتر با تم‌هایی زنانگی و تبعیض‌هایی که زنان با آن مواجه هستند درآمیخته است. تحصیلات محسنی در ادبیات فارسی، دانش عروض‌شناسی، دستور زبان، ساختارهای شعر، وزن و موسیقی هم به او در سطح حرفه‌ای و به‌عنوان یک ترانه‌سرا کمک می‌کند.

تجربه‌های «زنانه» از جنگ و خشونت برای محسنی اهمیت ویژه دارد. او به‌واسطه شغل پدرش تمام دوران جنگ ایران و عراق را در خوزستان زندگی کرده است و میراث زیسته این دوران – تلاش برای بقا و مقاومتی «زنانه» - به شکلی نمادین در ترانه‌های محسنی منعکس می‌شود. «صدا هستم» تازه‌ترین ترانه لیلی محسنی است که در روز ۲۶ آوریل/ ۷ اردیبهشت منتشر شده است و به موضوع محدودیت‌های زندگی برای زنان و دختران در کشورهای اسلامی و در ساختار پدرسالاری می‌پردازد. آهنگ و تنظیم «صدا هستم»، کاری از مجید کاظمی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.