ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«روزانه هفت کودک معتاد در تهران متولد می‌شوند»

مجید ابهری، آسیب‌شناس مسائل اجتماعی می‌گوید در حال حاضر روزانه هفت «کودک معتاد» در تهران متولد می‌شوند.

مجید ابهری، آسیب‌شناس مسائل اجتماعی می‌گوید در حال حاضر روزانه هفت «کودک معتاد» در تهران متولد می‌شوند.

ابهری، امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت به خبرگزاری فارس گفت که این کودکان از سوی والدینشان با قیمت بین دو تا ۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

او افزود: «قیمت فروش بچه به استیصال والدین برمی‌گردد، در برخی از موارد هم بچه‌ها دزدی هستند و فروشنده حاضر است به کمترین قیمت بچه را در اختیار خانواده جدید بگذارد.»

بر پایه آمار‌ها، روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ نفر به جمعیت معتادان کشور افزوده می‌شود.

ستاد مبارزه با مواد مخدر، شمار معتادان دائمی را در ایران یک میلیون و ۲۰۰ هزار و معتادان تفننی را ۸۰۰ هزار نفر اعلام می‌کند اما فعالان مدنی معتقدند این آمار بیشتر است.

این آسیب‌شناس اجتماعی همچنین در مورد کاهش سن اعتیاد به ۱۴ سال و سن تن‌فروشی به ۱۶ سال در ایران ابراز نگرانی کرد و افزود: «واقعاً چه کسی باید پاسخگوی آسیب‌های اجتماعی باشد آن هم در شرایطی که برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد تنها برای استفاده از معافیت‌های دولتی راه‌اندازی می‌شوند و سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول نیز در برخی از موارد به وظایف خود عمل نمی‌کنند.»

به‌گفته ابهری، یک سری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، سرقت و کلاهبرداری در تمام کشور دیده می‌شود و به درد مشترک جامعه تبدیل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.