ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصباح: اوایل می‌گفتند کشوری مثل لبنان داشته باشیم

مصباح یزدی در جمع سرداران سپاه از جمله گفته است که اگر افراد روزی ده بار بگویند «مقام معظم رهبری» اما اعتقادی به ولایت فقیه نداشته باشند، کشور درست نمی‌شود.

مصباح یزدی، رئیس "موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی"، در ملاقات با گروهی از کادرهای ارشد سپاه، به مرور شکل‌گیری انقلاب و تفاوت مواضع افراد با دیدگاه‌های بنیان‌گذار آن پرداخته و از جمله گفته است: «يکی از مسئولينی که هم اکنون يکي از مناصب عالی کشور را در اختيار دارد، صراحتا گفت که مي‌خواهيم کشوری مانند لبنان داشته باشيم تا هر کس هرگونه خواست زندگی و رفتار کند؛ کسی که می‌خواهد با چادر بيرون آيد، و کسی که می‌خواهد برهنه باشد،‌ آزاد باشد.»

او وجه امتیاز ایران نسبت به سایر کشورها را در "انگیزه دفاع از دین و نه انگیزه‌های مادی" خوانده است: «کساني که ته دلشان با امام يکي باشد، خيلي کم هستند. در آن زمان هم بسياری از کساني که کاره‌ای شدند، و قدرت يا پول داشتند، به يکي از احزاب وابسته بودند و ته دلشان با امام نبود. اين‌ها هنوز هم هستند و فکرشان هم عوض نشده است؛ آن‌ها اصلا به دنبال کشوری اسلامی نيستند، بلکه به دنبال کشوری هستند که زير سايه آمريکا و حمايت‌های آن، علم و تکنولوژی‌اش پيشرفت کند و به جايي برسند.»

مصباح یزدی عنوان کرده که اگر واقعا انقلاب ایران، انقلاب اسلامي است، پس بايد هدف نيز اسلام باشد و لاغير. مصباح همچنین گفته است که اگر افراد روزی ده بار بگویند «مقام معظم رهبری» اما اعتقادی به ولایت فقیه نداشته باشند، کشور درست نمی‌شود.

به نظر می‌رسد مخاطب این حرف‌ها، کارگزاران و مقامات دولت روحانی و یا هاشمی رفسنجانی باشند. مصباح پس از انتخابات هفتم اسفند نیز گفته بود، طرف حاضر می‌شود ارزش ۸۰ میلیون اهل کشورش را به دشمن تسلیم کند تا چند روز بیشتر روی صندلی بنشیند: «پست‌تر از این چیزی هست که کسی همه را فدا کند تا چند روز بیشتر رئیس باشد؟ چقدر آدم باید دور از شرف باشد تا چند روز بیشتر روی یک صندلی بنشیند… آدمیزاد چنین استعدادی دارد، این قدر می‌تواند پست باشد…»

او بدون آن که نامی از کسی ببرد در ادامه حرف‌هایش گفته بود: ای کسانی که سعی می‌کنید به دشمنان نزدیک شوید تا آنها یک لبخندی به شما بزنند. نوکری این‌ها افتخار ندارد، خجالت بکشید…»

مصباح یزدی در ملاقات با فرماندهان سپاه انتقاد کرده که سایت‌ها و رسانه‌ها، زندگی به سبک آمریکایی را یک الگوی ایده‌آل معرفی کرده و با تبلیغات‌شان فکر جوانان را بمباران می‌کنند. این دیدار روز نهم اردیبهشت صورت گرفته اما وبسایت شخصی‌ مصباح و رسانه‌های اصولگرا از جمله «رجانیوز»، مشروح حرف‌های او  را ۱۵ اردیبهشت منتشر کرده‌اند.

دو روز پیش از انتشار این سخنان، رهبر ایران نیز در دیدار با فرهنگیان حملات تندی به آمریکایی‌ها کرد. خامنه‌ای ضمن آن که بحث پرهیز از رزمایش‌های نظامی ایران در خلیج فارس در مجلس آمریکا را "غلط زیادی" خواند، خواستار درنگ در ترویج انحصاری زبان انگلیسی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ش

    از ک*ن سوزیه

  • روزبه

    دفاع از دین نه انگیزه های مادی!!!! میبینم هر روز یک افتضاح مالی از وابستگانتون میاد بیرون که میلیارد میلیارد بالا کشیدن. یا هر ساله میلیاردها صرف ملاهای. تو حوزه ها میشه اون پولها برای خداس نه برای شکم شما. حاجی دیگه حناتون رنگ نداره. مردم میدونن شما ها و آقا زاده هاتون چطوری زندگی میکنید اون وقت از پرهیز کاری. دم می زنید.. بترسید از روری که مردم به خیابونها بیان.

  • شوقی افندی از قم

    مصباح عینوهو خود امام عج راست و شق و رق نشسته روی مبل. خدا این آخوندا رو برای رگهای بی رمق ما نگه داره.

  • حمید

    سئوال از مصباح: «کشور اسلامی» یعنی چه و یا اصلأ «کشور درست» چیست؟ و اگر کسی ده بار روزی بگوید «مسلمانم» آیا مسلمان میشود؟ و مگر کری نو و کهنه دارد که به داشتن هر نوعش افتخار کرد؟ حقا که حدی در جهل و نادانی نیست! حقا که!