ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: تحريم‌ها تأثيرگذار بودند اما باعث پيشرفت شدند

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران به روال هر سال در نخستين روز سال نو خورشيدی، در مشهد سخنرانی کرد.

آيت‌الله خامنه‌ای با بيان اين‌که "تحريم‌ها تأثيرگذار بوده است"، گفت: "به برکت تحريم، به کارهای بزرگی دست پيدا کرديم. اگر تحريم نبود، به توفيقات دست پيدا نمی‌کرديم."

وی پيشرفت‌های سال ۹۱ را در مقايسه با سال‌های گذشته بسيار دانست و گفت در زمينه "راه، انرژی، کشف جديد منابع نفتی و اورانيوم، ايجاد و توسعه نيروگاه، پالايشگاه و ده‌ها کار صنعتی بزرگ، ارسال ماهواره و موجود زنده به فضا، کسب مقام‌های علمی، سلامت و مهندسی پزشکی، داروسازی و..." ايران پيشرفت بسياری کرده است.

علی خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود آمريکا را "مرکز و اساس توطئه" ناميد و گفت اسرائيل "در قواره و اندازه‌ای نيست که در صف دشمنان ملت ايران به چشم آيد."

وی تأکيد کرد: "سرمداران اسرائيل گاهی ايران را تهديد می‌کنند اما به نظر می‌دانند که اگر غلطی بکنند جمهوری اسلامی، تل آويو و حيفا را با خاک يکسان خواهد کرد."

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به تحريم نفت، بانک و مبادلات بانکی و پولی ايران از سوی آمريکا گفت آن‌ها "تظاهر به دوستی" می‌کنند و "اين همان پنجه چدنی در زير دستکش مخملی است."

آيت‌الله خامنه‌ای بريتانيا و فرانسه را نيز در زمره "دشمنان" ايران قرار داد.

وی در مورد مذاکرات هسته‌ای نيز گفت برداشتش اين است که "آمريکا مايل به تمام شدن مذاکرات هسته‌ا‌ی و پايان مناقشه هسته‌ای نيست."

علی خامنه‌ای در پايان سخنان خود به مسئله انتخابات رياست جمهوری آينده در ايران پرداخت و ضمن دعوت از همه برای شرکت در اين انتخابات، گفت: "روی گرداندن از انتخابات برای کسانی است که با نظام اسلامی مخالفت دارند."

وی گفت: "اين‌طور نيست که کسی نسبت‌هايی را بدهد و بگويد رهبری به فلان و بهمان کس رأی می‌دهد. اگر کسی چنين نسبت‌هايی را داد، درست نيست."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.