ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دعوت از لئوناردو دی ‌كاپریو برای بازدید از دریاچه ارومیه

در پی ابراز نگرانی لئوناردو دی ‌کاپریو، ستاره هالیوود و فعال محیط زیست، از وضعیت دریاچه ارومیه، ستاد احیای دریاچه ارومیه از او برای حضور در این دریاچه دعوت کرد.

در پی ابراز نگرانی لئوناردو دی ‌کاپریو، ستاره هالیوود و فعال محیط زیست، از وضعیت دریاچه ارومیه در صفحه شخصی اینستاگرام خود، ستاد احیای دریاچه ارومیه دفتر استان آذربایجان غربی از او دعوت کرد که از این دریاچه بازدید کند.

تصویری از صفحه اینستاگرام لئوناردو دی کاپریو با عکسی از دریاچه ارومیه کار سولماز دریانی

هادی بهادری، نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه و نماینده ارومیه در مجلس ایران از ابراز احساسات دی‌ کاپریو تشکر کرد و از این بازیگر سینما برای بازدید از دریاچه ارومیه دعوت کرد.

بهادری گفت: «بعد از همراهی و همکاری کشورهای ژاپن، سوئیس و استرالیا امیدواریم با این‌گونه حرکات اجتماعی شاهد افزایش چشمگیر حساسیت و همراهی مردم جهان نسبت به دریاچه ارومیه باشیم.»

او «حرکت جهانی» برای نجات دریاچه ارومیه را بسیار «امیدوارکننده و نتیجه‌بخش» خواند و گفت: «ما از هرگونه حرکت اجتماعی که باعث توجه جوامع بین‌المللی به موضوع مهم دریاچه ارومیه شود، استقبال می‌کنیم و آماده پذیرایی از تمام چهره‌های شاخص جهان برای بازدید از دریاچه ارومیه و شهر فرهنگی، هنری و تاریخی ارومیه هستیم.»

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه شور جهان است. این دریاچه در ۲۰ سال گذشته با بحران شدید کم‌آبی روبه‌رو شده و از پهنه ۵۷۰۰ کیلومتری آن، در اوایل پاییز پارسال تنها حدود ۱۰ درصد باقی مانده بود.

در پی بارندگی‌های اخیر، در حال حاضر سطح تراز آبی این دریاچه به بیش از ۱۲۷۱ متر رسیده که گفته می شود در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کیومرث دانشجو ، یکی از مقامات مسئول وزارت نیرو هشتم اردیبهشت اعلام کرد که حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از ۳.۴ میلیارد مترمکعب رسیده است. او گفت: «هم‌اکنون ارتفاع آب در این دریاچه نسبت به سال گذشته ۳۴ سانتی‌متر افزایش یافته و ۵۰ درصد از سطح آن به زیرآب رفته است.»

باید دید در فصل گرما این افزایش حجم و ارتفاع آب دریاچه ارومیه تا چه حد پایدار خواهد ماند.

دی کاپریو افزوده بود که دریاچه ارومیه زمانی بزرگ‌ترین دریاچه نمک خاورمیانه بود و از دو دهه پیش به دلیل ساخت‌وساز سد و کاهش بارندگی تنها پنج درصد از آب آن حفظ شده است.

دی کاپریو افزوده بود که دریاچه ارومیه زمانی بزرگ‌ترین دریاچه نمک خاورمیانه بود و از دو دهه پیش تنها پنج درصد از آب آن حفظ شده است.

انتشار پست اینستاگرامی این برنده جایزه اسکار همچنین با استقبال فعالان شبکه‌های اجتماعی و هنرمندان ایران روبه‌رو شد.

لئوناردو دی کاپریو تابستان دو سال پیش سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات آب و هوایی شد. او در مراسم اهدای جوایز اسکار امسال به‌هنگام دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد در سخنانی توجه مردم را به حفظ محیط زیست جلب کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    خوب شد دیکاپریو بالاخره یک اسکار گرفت که خبر نویس شما بتواند بنویسد «این برنده جایزه اسکار». ایرانی موجودی است که همه را می تواند تیغ بزند. استاندار هم گفته چه اشکالی دارد ما هم این دیکاپریو را یک تیغی بزنیم. بنابراین حتما دعوتشان جدی است.

  • masoudrezvan

    ب نظرتون حسنی امام جمعه ارومیه واطرافیانش اجازه ی همچنین کاریرو میدن با اون تفکرات منفی مخصوص خودشان