ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی نصیریان: دست زن جوراب می‌کنند که مچ‌اش دیده نشود

علی نصیریان در گفت‌و‌گو با نشریه «کتاب هفته» از سختگیری نسبت به زنان بازیگر و موسیقی در تلویزیون دولتی ایران انتقاد کرده است. او می‌پرسد: چرا افراطی‌گری کنیم؟

علی نصیریان، از چهره‌های ماندگار بازیگری در سینما و تئاتر ایران که این روزها در نقش «بزرگ آقا» در سریال پربیینده شهرزاد درخشیده و بر محبوبیت او افزوده شده، در گفت‌و گو با نشریه «کتاب هفته» از سختگیری و سانسور در تلویزیون ایران انتقاد کرده است. علی نصیریان می‌گوید به دست زنان بازیگر جوراب می‌پوشانند که مچ‌شان دیده نشود. گردنشان را می‌پوشانند، اینها حساسیت‌های اضافی‌ست.

علی نصیریان، چهره ماندگار سینما و تئاتر ایران

علی نصیریان که در سال ۱۳۳۵ با «بلیل سرگشته» جایزه نخستین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی در ایران را به دست آورد، با بازی در فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی وارد سینما شد و در سال ۱۳۸۰ هم به عنوان یک چهره ماندگار در عرصه سینما و تئا‌تر شناخته شد.

او در گفت‌و گو با نشریه «کتاب هفته» با انتقاد از تلویزیون دولتی ایران و سختگیری نسبت به بازیگران گفت: « به تلویزیون نگاه کنید! یک ابزار بسیار کارآمد و گسترده است چون بر اساس دو عامل موسیقی و نمایش می‌چرخد، و دیگر مسائل در پناه جذابیت‌های موسیقی و نمایش (یعنی مجموعه‌ای از شو‌ها، سریال‌ها و مجموعه‌های تصویری) خود را نشان می‌دهند. خب، تمام این‌ها در محدودیت و فشار است، برای چه؟ برای چه اینقدر فشار وارد می‌شود؟»

او در فراز دیگری از این مصاحبه به سختگیری نسبت به پوشش بازیگران هم اشاره کرده و گفته است: «دست زن جوراب می‌کنند که مچش دیده نشود، گردنش را می‌پوشانند، خب، این‌ها حساسیت‌های اضافی است، چرا افراطی‌گری کنیم؟ چرا اینقدر مته به خشخاش می‌گذاریم؟ تمام رمق یک اثر هنری گرفته می‌شود. معلوم است که دیگر تماشاگر با آن ارتباط برقرار نمی‌کند.»

پیش از این ۳۰ بازیگر زن ایران از فساد در تلویزیون دولتی ایران انتقاد کرده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    جناب نصیریان فقط متوجه دست زنان در حجاب جوراب فرورفته شده ای و نمی بینی که میلیونها مغزه ها و فهم و شعور انسان وارشان را برای خوش آمدی اخوندها هم داخل جوراب کرده اند.

  • زمانی

    قیاس مع‌الفارق میفرمایید، بله؛ اگر آن هنرپیشه آمریکایی هم فیلمی بکه همۀ اعراب را جانی و خونحوار معرفی میکند بازی کرده بود و بعد میگفت از اینکه اعراب را خونحوار معرفی کرده ام مفتخرم، مثل این آقا برای اجرای نقش در یک فیلم ساخته شده علیه یهودیان و توشه اخروی دانستن آن، آنوقت میشد استدلال شما را صحیح دانست.

  • رضا

    چناب زمانی لابد باید یقه بردلی کوپر را هم گرفت که در فیلم American Sniper نقش قاتل بالفطه ای را بازی میکند که مردم عراق را مثل حیوانات به قتل میرساند.

  • زمانی

    این همونی نیت که فیلم ضد یهودی "شکارچی شنبه" را بازی کرد و با افتخار گفت: "ذخیره‌ای برای آخرت خود " است؟