ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فقط ۸درصد صنایع قم با ظرفیت بیش از ۷۵درصد فعالیت می‌کنند

مقام‌های دولتی می‌گویند هشت درصد واحدهای تولیدی استان قم با ظرفیت بالاتر از ۷۵ درصد فعالیت می‌کنند اما مرکز آمار ایران از کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد.

۲۳۹ واحد صنعتی در استان قم تعطیل شده‌اند و بیش از هفتاد درصد از واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر به فعالیت ادامه می‌دهند.

تنها هشت درصد صنایع مستقر در قم با ظرفیتی بیشتر از ۷۵ فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر امیر طیبی‌نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم صبح جمعه ۱۷ اریبهشت از تعطیلی ۲۳۹ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد.

او بالا بودن سود بانکی و نبود تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی را از بزرگ‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی در قم عنوان و اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها تعداد واحدهای تعطیل شده کاهش یابد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم هم پیش از این گفته بود که سی درصد از واحدهای تولیدی این استان تعطیل شده‌اند.

محمود سیجانی ۳۱ فروردین امسال به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفته بود که از ۲۲۰۰ واحد تولیدی مستقر در قم، سی درصد به طور کامل تعطیل شده و تنها هشت درصد آن‌ها با ظرفیت ۷۵ تا ۱۰۰ درصد فعالیت می‌کنند.

به گفته او ۳۳ درصد واحدهای تولیدی قم با ظرفیت کمتر از ۲۵ درصد و ۴۹ درصد هم با ظرفیت ۲۵ تا ۷۵ درصد فعالیت می‌کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم رکود بازار مسکن را یکی از اصلیترین دلایل بحران در واحدهای تولیدی قم عنوان کرده و گفته بود که «نداشتن بازار فروش بزرگ‌ترین مشکل تولید کنندگان قم است».

این مقام مسئول بدهی به بانک‌ها و بالا بودن سود بانکی را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی دانسته و خواستار بخشودگی بدهی واحدهای صنعتی شده بود.

به گفته سیجانی ۳۵۰ طرح نیمه تمام صنعتی نیز در استان قم وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

او گفته بود که با تکمیل این طرح‌ها ۱۰ هزار فرصت شغلی در قم ایجاد خواهد شد. مرکز آمار ایران نرخ بیکاری قم در سال گذشته را ۱۱. ۳ درصد اعلام کرد. به گفته استاندار قم نرخ بیکاری جوانان قمی حداقل دو برابر نرخ بیکاری این استان است.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران پیش از این از اختصاص ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده و یا دارای مشکل خبر داده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    چرا اخبار و آمار دروغ در مورد صنایع قم منتشر میشود؟ صنایع تولید کننده معظم جانماز و طلبه و تولید خرافات و دستگاه های مکیدن مغزهاو فهم شعورها و تولیدمفت خوران بسیجی کماکان گذشته باظرفیت هزار در صدی در حال کار است.