ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی از نگاه منفی به برجام انتقاد کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران توافق هسته‌ای را فرصتی دانست که «با استفاده صحیح» از آن زمینه‌های رونق و «حرکت پرشتاب اقتصادی» فراهم خواهد شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی توافق هسته‌ای را حاصل «تصمیم سنجیده و بهنگام» نظام جمهوری اسلامی دانست و از آن به عنوان صحنه‌ای یاد کرد «که روشنایی در آن موج می‌زند».

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، لاریجانی در نشست مشترک دولت و نمایندگان منتخب مجلس دهم که شامگاه شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برگزار شد از «نگاه منفی» به برجام انتقاد کرد و گفت: «نباید به این توافق با تلخكامی و نگاه منفی‌ نگریست».

روحانی  نیز پیشتر در پاسخ به منتقدان برجام از آن به عنوان «سند افتخار ملی» یاد کرده بود و گفته بود «آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته‌بینانه است».

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران توافق هسته‌ای را فرصتی دانست که «با استفاده صحیح» از آن زمینه‌های رونق و «حرکت پرشتاب اقتصادی» فراهم خواهد شد.

لاریجانی در این سخنرانی تلاش مذاکره‌‌کنندگان هسته‌ای را ستود و گفت: «با تلاش و همت مذاكره‌كنندگان هسته‌ای مشكلی كه غربی‌ها جلوی پای ملت ایران گذاشته بودند به خوبی و داهیانه حل و فصل شد، و این فرصت و فضای جدیدی برای كشور از لحاظ سرمایه‌گذاری، توسعه و مراودات دیپلماتیك فراهم كرده است».

او در ادامه گفت: «اینكه بگوییم می‌توانیم جهش اقتصادی داشته باشیم، آرزو نیست، به شرط آنكه از الگوی توسعه بهره ببریم».

رئیس مجلس ایران افزایش قدرت اقتصادی، پیشرفت در علوم و فناوری جدید و نقش‌آفرینی در تحولات منطقه را «تبیین» کننده جایگاه جدید ایران در منطقه و سطح بین‌المللی به عنوان «قدرتی همه جانبه و نوظهور در منطقه» دانست.

لاریجانی در حالی از توافق هسته‌ای حمایت کرد که شماری از مقامات ایران در هفته‌های گذشته به این توافق‌نامه انتقاد کرده‌اند. منتقدان عدم تغییرات قابل ملاحظه و تأثیرات ملموس این مذاکرات را دلیل ناکارآمدی آن می‌دانند.

عدم لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران و مشکلاتی که ایران در دسترسی به دلار و بانک‌های آمریکا دارد از دلایل انتقادات شماری از مقامات ایران است.

روحانی۳۱ فروردین در سمنان در پاسخ به این مخالفان گفت: «آن‌ها که فکر می‌کنند و می‌گویند که برجام برای ما کاری نکرده است باید بگویم که برجام افتخاری سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.