ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج مهاجر افغان در ایران بر اثر شلیک پلیس کشته شدند

تعقیب‌وگریز نیروهای پلیس با کامیون حامل شماری از مهاجران افغان در جاده نوق-انار از توابع استان کرمان، پنج کشته و ١٣ زخمی برجای گذاشت.

تعقیب‌وگریز نیروهای پلیس با کامیون حامل شماری از مهاجران افغان در جاده نوق-انار از توابع استان کرمان، پنج کشته و ١٣ زخمی برجای گذاشت.

روزنامه شرق، امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت گزارش داد در این رویداد که عصر شنبه ۱۸ اردیبهشت در ۱۰ کیلومتری شهرستان انار رخ داد، مأموران به کامیون حامل مهاجران غیرقانونی که به دستور ایست پلیس «توجه نکرده بود»، شلیک کردند.

سرهنگ علیرضا پریور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در این‌باره به خبرگزاری میزان گفت مأموران انتظامی پس از دادن فرمان ایست به راننده کامیون با فرار وی روبه‌رو شدند و از آنجا که در این منطقه احتمال عبور اشرار و قاچاقچیان وجود دارد، نیروی انتظامی موضوع را امنیتی تشخیص داد و ضمن گزارش به پاسگاه‌های این مسیر، راه را برای عبور این کامیون بست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: «راننده کامیون سرانجام با دیدن مسدودشدن مسیر قصد برخورد با مأموران انتظامی را داشت که بعد از تیراندازی مأموران و نقص فنی خودرو متوقف شد.»

به‌گفته این مقام پلیس، مأموران انتظامی بعد از متوقف‌ شدن کامیون، متوجه ٢٨ تبعه «افغان غیرمجاز» در این کامیون شدند.

سالانه شماری از مهاجران افغان برای ورود به ایران با خودروهای «قاچاق‌بر‌ها» به شهرهای مختلف منتقل می‌شوند.

وضعیت افغان‌ها در ایران در طول چند سال اخیر به دلیل افزایش بازداشت‌های غیرقانونی مهاجران، نبود کمک‌های بشردوستانه و افزایش تبعیض در کار، مدرسه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی وخیم‌تر شده است.

دفتر اتباع و مهاجران وزارت کشور ایران گزارش کرده است که ۲ تا ۳ میلیون افغان در ایران زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود ۴. ۱ تا دو میلیون نفر مجوز قانونی سکونت در ایران را ندارند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر بار‌ها نقض حقوق پناهندگان و مهاجران افغان توسط جمهوری اسلامی ایران را گزارش داده‌اند. با وجود این، ایران علاوه بر پاکستان، هنوز هم یکی از پناهگاه‌های اصلی پناهندگان افغان برای فرار از جنگ و شرایط بد اقتصادی به‌شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهاجر

    از این بی شرفا هر چی بر میاد من خودم یه مهاجر قانونی ام ولی میدونم که چه ظلم هایی میشه از ضربو شتم گرفته تا سرقت ازشون .جمهوری اسلامی کجاش اسلامی

  • شهروند

    سلام من شهروند اناری هستم درصحنه حضورداشتم واصلا راه راپلیس نبسته بودواین بدبختهای افغانی رابه گلوله بستند درصورتی که میتوانستندبراحتی راه راببنندواینهارادستگیرکنندچون ماشین حمل افغانها خاوربوده وماشین بنزخاورسرعت زیادی نداره درضمن6نفرکشته و13نفرزخمی شدنددرضمن میتوانستندباشلیک گلوله درلاستیک انهارومتوقف کنند