ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار درباره عواقب انتقال آب از استان خوزستان

سیف‌الله پدین، نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در مورد عواقب زیست محیطی انتقال آب رودخانه زهره به استان بوشهر هشدار داد.

سیف‌الله پدین، نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در مورد عواقب زیست محیطی انتقال آب رودخانه زهره به استان بوشهر هشدار داد.

سیف الله پدین امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که عملیات حفر تونل برای انتقال آب از رودخانه زهره در خوزستان به شهرهای دیلم، بوشهر و برازجان ادامه دارد.

او افزود به دلیل این‌که «همه ما با یکدیگر هموطن هستیم، کسی اعتراضی به آن نداشت و ندارد اما اکنون با توجه به خشکسالی که در خوزستان وجود دارد و مشکلات آبیاری کشاورزان این استان، انتقال آب خوزستان به دشت لیراوی با اهدافی غیر از شرب درست نیست و سبب تبدیل شدن اراضی خوزستان به بیابان می‌شود.»

به‌گفته پدین، این انتقال آب به دلیل «ضعف نمایندگان و مسئولان» استان خوزستان است که در برابر چنین طرح‌هایی «ایستادگی نمی‌کنند.»

او می‌گوید با انجام این پروژه آب از زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جلگه خوزستان به بخش‌هایی می‌رود که پیش از این در آن‌ها کشاورزی انجام نمی‌شده است.

ایران بیش از ۱۵ سال است که با خشکسالی مستمر مواجه است. افزون بر این خشکسالی، برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی و توسعه فزاینده کشاورزی سبب کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و بحران آب شده است.

مقامات ایران می‌گویند نگران این هستند که این بحران به جنگ آب در کشور منجر شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.