ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع آزمایش موشک با برد دوهزار کیلومتر را تکذیب کرد

حسین دهقان خبر تست موشک دوربرد را که از قول معاون ستاد مشترک در رسانه‌ها نقل شده بود تکذیب کرد و همزمان گفت که فعالیت‌های دفاعی متوقف نمی‌شوند.

چند ساعت پس از انتشار خبر آزمایش موشک بالستیک با برد دو هزار کیلومتر و خطای ۸ متر، وزیر دفاع ایران چنین آزمایشی را تکذیب کرد. حسین دهقان هم‌زمان گفت جمهوری اسلامی در "اقدامات دفاعی" از جمله آزمایش‌های  موشکی توقفی نداشته است.

صبح دوشنبه ۲۰ اردیبهشت معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران از آزمایش یک موشک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر در دو هفته قبل خبر داده بود. خبرگزاری تسنیم  از قول علی عبدالهی، معاون ستاد کل مشترک نیروهای مسلح نوشت: «موشک با خطای ۸ متر را ما دو هفته پیش تست کردیم. خطای ۸ متر یعنی هیچ یعنی صفر یعنی بدون خطا.»

عکس از آرشیو - تست موشک قدر ۲

عبدالهی نام این موشک را اعلام نکرد اما گفت که «می‌توان این موشک بالستیک را هدایت کرد، از جو خارج شده و مجددا به جو باز گشته و بدون خطا به هدف اصابت کند.»

موشک‌های قاره‌پیمای جمهوری اسلامی، قدر و سجیل یک و دو نام دارند. خبرگزاری تسنیم، نزدیک به محافل امنیتی و نظامی نوشت روشن نیست آیا همین موشک‌ها به "خطای فوق‌العاده عالی ۸ متر" دست یافته‌اند یا موشک جدیدی تست شده است.

علی عبدالهی گفته بود که ستاد کل نیروهای مسلح ۱۰درصد بنیه دفاعی را برای تحقیقات اختصاص داده است.

حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران در شهریور ۹۴ اعلام کرده بود که سپاه موشک بالستیک منحصر به فردی در اختیار دارد که تنها آمریکا و روسیه آن را دارند و «مقابله با آن غیرممکن است.»

آزمایش‌های موشکی سپاه در میانه اسفند ۹۴ با واکنش‌های حاد جهانی روبرو شد. سپاه در مرحله نهایی رزمایش "اقتدار ولایت"، موشک‌های نقطه زن دوربرد «قدر اچ" و «قدر اف» را از ارتفاعات البرز شرقی با برد حدود ۱۴۰۰ کیلومتر در سواحل مکران شلیک کرد.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تحریم‌های مربوط به برنامه موشکی ایران از زمان توافق هسته‌ای تا هشت سال دیگر ادامه خواهند داشت.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • وحید

    اگر نیروهای مسلح ایران واقعا به این میزان دقت و قدرت در ساخت موشک ها رسیده اند که باید تبریک گفت و خوشحال بود. قدرت نظامی همیشه بازدارنده است و حاصلش امنیت پایدار و صلح است در زندگی مردم. فقط اگر از این موشک ها برعلیه داعش و القاعده هم استفاده کنند متواند مفید باشد.

  • motaareaze

    شما تحقیق کنید این میزان دقت امکان دارد