ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار: سطح دریاچه ارومیه ۴۰ سانتیمتر افزایش یافته است

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرد که سطح آب دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ سانتیمتر افزایش داشته و مساحت آن نیز پنج برابر شده است.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرد که سطح آب دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ سانتیمتر افزایش داشته و مساحت آن نیز پنج برابر شده است.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معصومه ابتکار روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت گفت وضعیت دریاچه ارومیه بهبود یافته است. او «بارندگی‌های خوب، تأمین حق‌آبه دریاچه ارومیه، لایروبی و بازکردن مسیل‌های منتهی به دریاچه ارومیه و همچنین اصلاح الگوی کشت و تغییر شیوه‌های آبیاری در کشاورزی» را از عوامل این بهبودی عنوان کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بهبود وضعیت دریاچه ارومیه را تحقق وعده‌ای دانست که «محقق شده است».

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه شور جهان است. این دریاچه در ۲۰ سال گذشته با بحران شدید کم‌آبی روبه‌رو شده و از پهنه ۵۷۰۰ کیلومتری آن، در اوایل پاییز پارسال تنها حدود ۱۰ درصد باقی مانده بود.

در پی بارندگی‌های اخیر، در حال حاضر سطح تراز آبی این دریاچه به بیش از ۱۲۷۱ متر رسیده که گفته می شود در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کیومرث دانشجو ، یکی از مقامات مسئول وزارت نیرو هشتم اردیبهشت اعلام کرد که حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از ۳.۴ میلیارد مترمکعب رسیده است. او گفت: «هم‌اکنون ارتفاع آب در این دریاچه نسبت به سال گذشته ۳۴ سانتی‌متر افزایش یافته و ۵۰ درصد از سطح آن به زیرآب رفته است.»

باید دید در فصل گرما نیز افزایش سطح آب دریاچه ارومیه پایدار خواهد ماند یا با تبخیر آب باز هم کاهش خواهد یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    جناب گودرزی: کدامین عقده؟ و کدامین امثال؟ و چگونه میتواند کارنامه معصومه ابتکار که هیچگونه سابقه ای در محیط زیست، چه از نظر تحصیلات و چه از نظر تجربه کاری، غیر از سابقه گروگانگیری در محیط زیست (سفارت آمریکائیان)  چند تا کارمند آمریکایی ندارد مورد سوال قرار نگیرد؟ و چگونه میتوان به گزارشهای ایشان با چنان سابقه و اعتبار درخشانی!؟! وقعی نهاد!؟! واقعأ چگونه جناب؟

  • گودرزی

    جناب حمید و حیرت! کامنت شما حاوی مضامین عقده دار است. امثال شما فقط عادت به کامنت های بی سر و ته توهین های نامربوط هستید. سابقه معصومه ابتکار، هیچ ربط مربوط و نامربوطی به فعالیتها و یا گزارش هایش در مورد دریاچه رضائیه ندارد.

  • حمید

    اما ارتفاع دیوار سفارت آمریکا در تهران که مریم ( ملقب به معصومه) ابتکار (مبتکر در پرش از ارتفاعات کوتاه) همرا با یک مسلسل سنگین بر دوش از رویش پرید و به آن طرفش پرت شد (همچون پرت و پلاهایی که اکنون تحویل میدهد) همچون ثابت مانده است!!! ایول!!! 

  • حیرت

    منظور ایشون از سطح آب همون ارتفاع سطح آبه. ایشون احتمالاجزو سهمیه های بدون دیپلم و سیکل هستن وگرنه میدونست سطح همون مسلحته. سخت نگیرید چون همینارو داریم. خوباش فرار مغزها کردن