ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● وبلاگ زمانه

زندگی و زمانه ایرانیان هلند

کبری قاسمی − آیا مایلید در برنامه "ایرانیان هلند" زمانه شرکت کنید؟ و شاید علاقه داشته باشید کسی را برای شرکت در این برنامه پیشنهاد کنید چون تجربه‌هایش را جالب می‌دانید. در هر دو حال با ما تماس بگیرید.

در هلند برپایه اطلاعات مرکز آمار این کشور بیش از ۳۷ هزار ایرانی زندگی می‌کنند (آمار ۲۰۱۵). این جمعیت در مقایسه با ایرانیان مقیم کشورهایی چون آمریکا و یا آلمان و فرانسه چندان زیاد نیست و از طرف دیگر اقامت ایرانیان در هلند قدمت چندانی ندارد. اما ایرانیان اکنون در هلند جامعه نسبتا جاافتاده‌ای را تشکیل می‌دهند. نسل دومی‌ها ریشه‌دار شده‌اند و نسل سومی‌ها هم جوانه زده‌اند.

کبری قاسمی

حدود ده سال پیش رادیو زمانه در هلند پا گرفت. از همان آغاز شبکه همکاران آن در سرتاسر جهان گسترده بود، و هر چه گذشت، زمانه بیشتر به سمت عدم تمرکز جغرافیایی رفت. با وجود این زمانه همواره رابطه ویژه‌ای با جامعه ایرانیان در هلند داشته است. جلسات بحث و گفت‌وگوی زمانه در هلند برگزار می‌شوند، و مدتی است که ما در جهت معرفی ایرانیان هلند کوشا شده‌ایم. هر کس یک زندگی است، گوشه‌ای از یک تاریخ است و پنجره‌ای است به روی جهان، به روی ایران و به روی کشوری که در آن زندگی می‌کند. بر این پایه حدود یک سال پیش تصمیم گرفتیم مستقیما صدای ایرانیان هلند و تجارب‌شان را بازتاب دهیم. مجموعه‌ای تدارک دیده‌ایم که شامل گفت‌وگوهایی هستند با چهره‌هایی متنوع از میان ایرانیان. انتخاب افراد کاملا اتفاقی بوده است.

ما مایلیم چهره های فرهنگی و اجتماعی بیشتری را معرفی کنیم. برای ما همه تجارب مهم هستند، و تجربه را ما محدود به شغل و شهرت نمی‌بینیم.

برنامه‌های تا کنون تهیه شده در مجموعه "ایرانیان هلند" در این صفحه فهرست شده‌اند.

آیا مایلید در برنامه "ایرانیان هلند" زمانه شرکت کنید؟ و شاید علاقه داشته باشید کسی را برای شرکت در این برنامه پیشنهاد کنید چون تجربه‌هایش را جالب می‌دانید. در هر دو حال با ما تماس بگیرید. از طریق ایمیل

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.