ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکایت اردوغان از یک نویسنده و ناشر آلمانی رد شد

رجب طیب اردوغان در ادامه شکایت‌های خود علیه کنشگران فرهنگی منتقد او در دیگر کشورها، خواهان پیگرد قانونی ماتیاس دُپفنر، نویسنده و مدیر انتشارات اشپرینگر در آلمان شده بود اما دادگاه منطقه شهر کلن آن را رد کرد.

رجب طیب اردوغان در ادامه شکایت‌های خود علیه کنشگران فرهنگی منتقد او در دیگر کشورها، خواهان پیگرد قانونی ماتیاس دُپفنر، نویسنده و مدیر انتشارات اشپرینگر در آلمان شده بود اما دادگاه منطقه شهر کلن آن را رد کرد.

دادگاه شکایت رجب طیب اردوغان از ماتیاس دُپفنر، نویسنده و مدیر انتشارات اشپرینگر در آلمان را رد کرد.

دادگاه منطقه‌ای رد شکایت اردوغان را سه‌شنبه ۱۰ مه / ۲۱ اردیبهشت ابلاغ و دلیل آن را احترام به آزادی عقیده عنوان کرد.

ماتیاس دُپفنر با مقاله‌ای در روزنامه «دی ‌ولت» از یان بومرمان، مجری و طنزپرداز تلویزیون دفاع و از محتوای برنامه او علیه اردوغان حمایت کرده بود اما خود توهینی به اردوغان نکرده بود.

یان بومرمان در برنامه تلویزیونی خود در تاریخ ۳۱ مارس / ۱۲ فروردین شعری طنزآمیز و انتقادی از «ریاکاری‌های» رجب طیب اردوغان خواند و القاب تندی به او نسبت داد. او در این شعر هم به شخصیت اردوغان و هم سیاست‌های او در قبال کردها حمله کرد. اردوغان در ماه آوریل / فروردین شخصاً علیه یان بومرمان به دستگاه قضایی آلمان شکایت کرد. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز گفت دولت در این زمینه دخالت نمی‌کند و دستگاه قضایی به‌طور مستقل این شکایت را بررسی می‌کند.

دادگاه منطقه‌ای کلن در صدور رأی خود درباره شکایت اردوغان علیه ماتیاس دُپفنر گفته است اظهارنظر دُپفنر در شکل‌گیری افکار عمومی درباره موضوعی بحث‌برانگیز مجاز است.

اردوغان اکنون می‌تواند از دادگاه عالی منطقه کلن درخواست تجدید نظر کند.

در ماه‌های اخیر مقامات ترکیه با انتقادهایی که در کشورهای مختلف به رجب طیب اردوغان می‌شود مقابله کرده‌اند. آن‌ها همچنین در این مدت چند روزنامه‌نگار خارجی را دستگیر و یا از ترکیه اخراج کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ستاره

    درست است که مطبوعات آلمان از بدبختیهای سیاسی و اقتصادی ایران نمی نویسند ولی از خود بپرسید برای چه آلمانی ها از مسایل سیاسی و اقتصادی ایران باید بنویسند و نه مطبوعات ایران!!!! ضمنا ً این موضوع دلیل بر حقانیت خودکامه ای سانسورگر به نام اردوغان نمی شود. از نتیجه دادگاه خوشحالم خوب خورد توی دهنش فکر کرده اروپا هم خاورمیانه است زور بگه و همه خفه شن

  • حقیقتگو

    مطبوعات آلمان و همچنین خیلی از آلمانی ها و دیگر اروپایی ها محترم در یک مورد نقطه نظر مشترک دارند و این نقطه نظر این است که اگر فردی درصدد بخطر افتادن رفاه و اقتصاداروپایی به هرفرم و شکل ممکنه سیلی محکمی خواهد خورد وحتی اگر سیاستمدار کشور جهان سومی باشد باید علاوه بر فحاشی های مطبوعاتی باید با خطر اغتشاش در کشورش و حتی سرنگونی حکومتی اش حساب کند!! چرا این فحاشی ها و توهین های اروپایی ها راهی ارذوغان میشود بدلیل آنست اردوغان طلب پول برای مخارج پناهنده گان کرده است و چرا انها را مجانی در ترکیه اسکان نمی دهد و نمی گذارد اروپایی ها از ترکیه سوریه دومی بسازند!! همین مطبوعات آزاد اروپا که ذره ای از جنایت و چپاول های اخوندها و انتخابات تقلبی و شکنجه اعدام ها و فقر اقتصادی برعلیه مردم ایران کلمه ای نمی نویسند و حتی دیکتاتور تمام عیار علی خامنه ای را رهبر مذهبی ایران خطاب می کنند زیرا که تولید کننده نفت مفت برای اروپاست و میلیاردها یورو در بانک های اروپایی دارد ودر حقیقت در اروپا تولید رفاه می کند.