ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تخریب کوه‌های لواسان و ساخت‌وساز در آن»

در شمال استان تهران کوه‌های لواسان عرصه ساخت‌وساز زمین‌خواران شده است. به‌گفته نماینده وزیر راه و شهرسازی، زمین‌خواران ابتدا با کاشتن درخت آثار تصرف ایجاد می‌کنند، بعد با اقداماتی پیچیده سند می‌گیرند.

حسین معصوم، نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال می‌گوید که «زمین‌خواران به بهانه کاشت درخت در حال شکافتن کوه‌های لواسان و ساخت‌وساز در این منطقه هستند.»

معصوم، امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که «متخلفان» به شکل گسترده به جان کوه‌های لواسان افتاده‌اند.

کوه‌های لواسان در شمال استان تهران قرار دارند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی سال گذشته خواهان برخورد با کوه‌خواری و تخریب محیط زیست شده بود.

معصوم افزود: «در بازدیدی که از این منطقه داشتیم متوجه شدیم زمین‌خواران ابتدا با کاشتن درخت آثار تصرف ایجاد می‌کنند، بعد با اقداماتی پیچیده سند می‌گیرند.»

به‌گفته نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال، «متصرفان به مناطق خوش آب و هوای کشور رخنه کرده‌اند و این نقاط که می‌تواند به نفع منافع ملی و گردشگری توسعه پیدا کند، امروزه در حال حیف و میل شدن است.»

معصوم همچنین افزود: «امروزه تخریب محیط زیست به‌عنوان "جنایات بشری" مورد توجه است ولی ما این مسائل را بسیار دست پایین نگاه می‌کنیم و به همین دلیل تخلفات روز به روز در حال گسترش است.»

صاحب‌نظران حوزه محیط زیست، جاده‌سازی غیر اصولی، حفر معدن و تصرف زمین را از عوامل تخریب کوه‌ها در ایران می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.