ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستمزدهای میلیونی و استعفای رئیس‌کل بیمه مرکزی

محمدابراهیم امین در واکنش به انتشار فیش‌های حقوقی مدیران ارشد این مجموعه کناره‌ گرفت. او گفت تلاش برای ایجاد یک بیمه اتکایی ملی و سامانه‌های نظارتی موجب دشمن‌تراشی برایش شد.

رئیس کل بیمه مرکزی در واکنش به افشای فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی مدیران ارشد، استعفا داد و از وزیر اقتصاد، اهل صنعت بیمه و مردم پوزش خواست. شائبه اختلافات و رقابت‌های جناحی در دامن زدن به موضوع مطرح است.

با افشای حقوق‌های نجومی و ۸۰ میلیونی مدیران بیمه مرکزی بحثی در فضای مجازی در مقایسه با حقوق ۸۱۲ هزار تومانی ۷ میلیون کارگر ایرانی در گرفت.

محمد ایراهیم امین، رئیس بیمه مرکزی ایران طی نامه‌ای خطاب به علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، از سمت خود استعفا کرد. این کناره‌گیری واکنشی است به انتشار فیش‌های حقوق کلان مدیران ارشد بیمه در فضای مجازی، رسانه‌های داخلی و کشیده شدن دامنه بحث به صدا و سیما.

در فیش‌های منتشر شده دیده می‌شود که دریافتی سه مدیر ارشد بیمه مرکزی در اسفند ۹۴ معادل ۱۸۰ میلیون تومان بوده و یک نفر به تنهایی ۸۷ میلیون تومان دستمزد گرفته است.

محمد ابراهیم امین در استعفا نامه خود ابراز شرمندگی کرده که در حوزه مسئولیتش، اتفاقاتی افتاده که موجب هجوم رسانه‌ای به بیمه مرکزی، وزیر اقتصاد و «دولت محبوب تدبیر و امید» را فراهم ساخت: «از این بابت از مردم شریف ایران، اهالی صنعت بیمه و به ویژه شخص جنابعالی پوزش می‌طلبم.»

او در این استعفا نامه، در باره اقدامات انجام گرفته در دوران مدیریتی خود پیرامون شفاف‌سازی‌ صورت‌های مالی، سودهای موهوم، ضابطه‌‌مند کردن شرایط احراز پست‌های کلیدی، ایجاد سامانه‌های نظارتی و کنترلی برای قانونمند کردن مبادلات و فعالیت‌ها توضیح داده و گفته که میزان اتکایی اجباری بیمه مرکزی از ۵۰درصد و ۲۵درصد به ۲۵ و ۱۰درصد کاهش یافت: «به لحاظ تشکیلاتی و سازمانی اقدامات زمینه ساز برای تشکیل یک شرکت بیمه اتکایی ملی از مجموعه منابع مالی و انسانی فراهم شد که فقط نیازمند مجوز قانونی برای تاسیس و فعالیت است.»

امین عنوان کرده که این اقدام و هم‌چنین بسترهای مقرراتی و سامانه‌های اطلاعاتی بود که موجب دشمن‌تراشی جدی علیه او را فراهم کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی در استعفانامه‌اش نوشته که "صداقت و پا‌ک‌دستی‌اش" با رویدادهای اخیر مخدوش شده و ادامه کار و «اعمال مقتدرانه و بی کم و کاست ضوابط و مقررات و برقراری انضباط مالی و مدیریتی در ۳۰ شرکت، ۱۰۰۰ کارگزاری و حدود ۴۰هزار نمایندگی بیمه» بیش از این میسر نیست.

بحث‌های رسانه‌‌ای در باره فیش حقوقی مدیران ارشد بیمه عمدتا در سایت‌های اصولگرا و پایگاه‌های مخالفان دولت روحانی پیگیری شده است و اعتبار اسناد منتشر شده نیز از سوی منابع مستقل یا موثق بررسی نشده‌اند؛ اما عبدالله صفایی‌نسب، معاون امور اقتصادی دیوان محاسبات گفته است که «اصل ماجرا صحیح است.»

حامیان دولت روحانی متقابلا بحث غرض‌ ورزی‌های سیاسی و رقابت‌های جناحی در این افشاگری‌ها را مطرح کرده‌اند.

سایت «خبر آنلاین» روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت نوشته بود تصاویر فیش‌های حقوقی مدیران بیمه یک "بحران ساختگی" با هدف "دامن زدن به ناامنی و بی‌اعتمادی به مسئولان" است.

طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر حقوق کارکنان دولت می‌تواند در موارد استثنایی تا ماهی ۱۰ میلیون تومان باشد. با افشای حقوق‌های نجومی مدیران بیمه مرکزی، بحثی در فضای مجازی در مقایسه با حقوق ۸۱۲ هزار تومانی ۷ میلیون کارگر در گرفت.

علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی، شنبه ۱۸ اردیبهشت دستور داده بود که معاونت امور بانکی و بیمه، رئیس کل بیمه مرکزی و دفتر بازرسی وزارت اقتصاد گزارش جامعی در باب مسائل مطروحه به او ارائه کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جعفر

    وقتی اختلاسشان و سو ء مدیریتشان بر ملا می شود با بکار گیری حربه استعفاء می خواهند خود را تطهیر کنند؟!!

  • حقیقتگو

    بله درصف جلوی در پای منبر گمراه برایران علی خامنه ای نشستن برای خیلی از اوباشان چپاولگر علتی دارد وآنهم به موهبت و استتار چپاولگر بزرگشان در بالای منبر بساط چپاولگری های میلیونی و میلیاردی برپا نگه دارند. خیلی از کارفرمایان و کسبه از ترس پرداخت بیمه های کلان مایل به استخدام کردن رسمی کارگران نیستند! البته با استعفای این دزد رییس بیمه که دزدی هایش مشخص شده است و بقدر کافی در حساب های بانکی و املاک زیادی دارد و درحقیقت دیگر نیازی ندارد بچه آخوند دیگری به جای ایشان پشت همان میز خواهند نشست.