ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فساد در شهرداری تهران بیش از بقیه نهادهاست»

به گفته رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، فساد در شهرداری تهران بیش از سایر ادارات و نهادهاست و این فساد موجود در شهرداری تهران تنها با تغییر مدیریت حل می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، فساد در شهرداری تهران بیش از سایر ادارات و نهادهاست و این فساد تنها با تغییر مدیریت حل می‌شود.

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران

به گزارش خبرآنلاین، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه برای جلوگیری از فساد موجود در شهرداری تهران باید زیرساخت‌های الکترونیکی شدن خدمات فراهم شود، افزود: «متأسفانه فساد در بدنه شهرداری تهران وجود دارد و کسی نمی‌تواند مانع از آن شود؛ گویا اراده‌ای برای این کار وجود ندارد». او معتقدست که این فساد با تغییر رویه مدیریتی کنونی قابل حل است تا مدیریت بعدی درصدد رفع آن باشد.

به گفته حافظی تعداد شکایت‌های موجود در دیوان عدالت اداری از شهرداری تهران نشان می‌دهد که فساد موجود در شهرداری تهران بیش از سایر نهادهاست.

او همچنین درباره فرار مالیاتی نیز گفت: «در حال حاضر پس از نیروی انسانی، سرمایه عظیم کشور به مسکن تعلق دارد. ابر پروژه‌های مسکن توسط افراد خاص اجرایی می‌شود و به دلیل ارتباط نداشتن زیرساخت‌های نظام پولی و بانکی با نظام مسکن و نظام مالیاتی کشور شاهد فرار مالیاتی هستیم».

به گفته او مالیات از کارمندان و کارگران قبل از پرداخت حقوق‌شان کسر و وصول می‌شود، در حالی‌که گروه معدودی از جامعه که حجم زیادی از گردش مالی کشور را در اختیار دارند از پرداخت مالیات طفره می‌روند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران شفافیت مالی در تمام نهادها و سازمان‌ها را بااهمیت خواند و گفت: « باید بودجه و نحوه عملکرد آن در کشور از طریق سامانه در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم بدانند مالیات و درآمدهای ارزی کشور از جمله صادرات نفت خام در کجا و چگونه هزینه می‌شود. این اطلاعات باید در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد.»

او گفت مخفی کردن فسادهای مالی مدیران در چند دهه اخیر، مفاسد را بیشتر کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خبر نگار پارلمانی سابق و لبو فروش کنونی

    اغلب شهرداران دست کم در تهران که من خبر دارم از جلادان سپاه پاسداران هستند. رییس همه آنها سردار قالیباف است که خودش با صدای خودش و تصویر خود در قمه کشی و چماق کشی برای سرکوب دانشجویان اعترافاتی مفتخرانه دارد. تمامی شهرداریها ی تهران از شهرداران گرفته تا دربان شهرداری همه و همه از اعالی رشوه هستند. پول زیر میزی دیگر روی میزی ست. تمامی بساز بفروشها و تمامی ساختمانسازها و بساز بفروشها همشان به تمامی افرادر شهرداری حق حساب میدهند. این حق حساب گاهی به صورت نقدی ست گاهی جاسازی شده در جعبه شیرینی ست٬ گاهی در کیف سامسونت است٬ گاهی با خریدو کادو کردن یک اتومبیل بنز نو است گاهی با خریدن یک بی ام و است گاهی با کادو کردن یک آپارتمان است و بعد به ساعت های رولکس و انگشتر طلا و وو نوبت به تلفن موبایل می رسد و لپتاب و خلاصه آنچه را این بابا می گوید را باید از طول و عرض و ارتفاع به میلیارد ضرب شود. تازه این شهرداری ست٬ نیروی انتظامیش هم همین طور است٬ بیمارستانش هم همین طور پزشک و دوا و درمانش هم همین طور. خلاصه اینکه اینها فاسد نیستند اینها معنای فساد و تباهی هستند. تازه برای فساد هم باید یک معنای جدید کشف کرد. چرا که معنی فساد این است که ممکن است از این فساد چیز جدیدی عاید آید اما فساد این حکومت از یک سو فساد پوک و تهی از هر فرهنگ و هر آداب و هر هنر است و از دیگر سو فسادی ست مسموم و زهرآگین. این فساد از شخص خامنه ای شروع می شود در بدنه روحانیت و امامان جمعه شریان و جریان پیدا می کند و بعد می آید در فرماندهان سپاه و شهرداریها و نیروخای انتظامی و بیسیج و تا خانواده ها. این فساد هم مالی ست هم فحشایی ست هم اجتماعی ست هم سیاسی ست هم خانوادگی ست. خلاصه هیچ کس و هیچ مقوله ای نیست که از این فساد جان سالم بدر برده باشد یا بتواند بدر برد. و اما مردم ایران در سرگرمی های خودمانیشان سرگرمند. و ناگهان بخود خواهند آمد که بمب ها منفجر شوند و دیگر نام و نشانی از شرافت و درستی و پاکی در ایران نباشد.

  • حقیقتگو

    جلل الخالق که همه فساد شناس شده اند واین فساد فقط دراخاذی کردن مالیات و مکیدن جیب مردم است. این آخوند زاده نمی گوید که چه علتی دارد که مردم از مالیات دادن به هر نهوی طفره میروند؟مالیات های بزور اخاذی شده شهرداری تابحال به چه مورد رفاحی مردم هزینه شده است؟ جاده سازی و اتوبان کشی که هدف اصلی اش فروش اتومبیل و سود رسانی به اتومبیل سازان پاسدارچی و فروش سوخت بوده است. حالا که آخوند بنفش و دولتش ازپول فروش نفت توسط خامنه ای تحریم کامل شده است سعی در مکیدن جیب خالی مردم دارد.