ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن فیروزآبادی: به‌خلاف آرزوی آمریکا بشار اسد می‌ماند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید ادامه جنگ سوریه، برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. محسن رضایی می‌نویسد عملیات خان طومان را ژنرال‌های ترکیه، عربستان و آمریکا هدایت کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید ادامه جنگ سوریه، برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. محسن رضایی نیز نوشت عملیات خان طومان را ژنرال‌های ترکیه، عربستان و آمریکا هدایت کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آمریکا را به تلاش برای مدیریت تحولات منطقه‌ای و استفاده از شرایط جنگ سوریه برای اهداف انتخاباتی متهم کرد.

به گزارش تسنیم، حسن فیروزآبادی پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت گفت: «هیات حاکمه آمریکا و رئیس جمهور فعلی این کشور پیروزی حزبی را به قیمت حمایت از تروریست‌ها و ریختن خون مردم مظلوم سوریه می‌خواهد.»

فیروزآبادی اعمال فشار برای کنار گذاشتن بشار اسد را در همین راستا دانست و افزود: «به خلاف رویا و آرزوی آمریکا، بشار اسد می‌ماند و روسیاهی برای جنگ‌طلبان باقی خواهد ماند.»

حکومت ایران بشار اسد را خط قرمز خود می‌داند. علی اکبر ولایتی، مشاور عالی خامنه‌ای در امور بین‌المللی که به تازگی با اسد ملاقات کرده، سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت گفت: «حکومتی در کشورهای عربی نمی‌شناسیم که این مقدار نسبت به مردم و کشورش وفادار باشد.»

گلایه تلویحی از روسیه

روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت، محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران یادداشتی در باب وضعیت حلب در صفحه اینستاگرامش نوشت و آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه را "عوامل تجهیز تسلیحاتی، لجستیکی و اطلاعاتی تروریست‌های تکفیری" معرفی کرد: «اسلحه، مهمات، پول و غذا از مرزهای جنوبی و از بندر اسکندرون ترکیه به دست آنها می‌رسد. هم‌چنین از طریق کشتی از عربستان و قطر به آنها کمک می‌‌شود.»

محسن رضایی موضوع حلب را برای عربستان و ترکیه "حیثیتی" خوانده و ادعا کرده که عملیات خان طومان از سوی "ژنرال‌های ترکیه، عربستان و آمریکا" هدایت شد.

تحلیل رضایی از اوضاع خان طومان، در تقابل با مواضع رئیس بسیج و جانشین فرمانده سپاه پاسداران قرار دارد. محمدرضا نقدی گفته است: «مسئله خان طومان آن چنان که مطرح می‌شود بزرگ نیست، به هر حال جنگ افت و خیز و پیروزی و شکست دارد.» حسین سلامی نیز در نخستین واکنش به کشته شدن ده‌ها نفر از نیروهای ایرانی و افغان، تصرف خان طومان را فاقد جنبه استراتژیک دانست و تاکید کرد که وضعیت «محور مقاومت» مناسب است.

هنوز تعداد کشته‌شدگان، اسیران و مجروحان ایرانی و افغان در درگیری خان طومان روشن نیست.  از میان ۱۳ نفری که خبر کشته شدن‌شان رسما اعلام شد، جسد تنها یک نفر به ایران انتقال یافت. سپاه مازندران اعلام کرده که اجساد بقیه در اختیار "نیروهای تکفیری" است.

محسن رضایی در یادداشت خود، روسیه را تلویحا سرزنش کرده و گفته که مقاومت ارتش سوریه تنها با کمک "مستشاران ایرانی" جریان دارد: «حمایت‌های روسیه مدت کمی یعنی مدت شش ماه انجام شد و بعدا عمدتا به کشور خود برگشتند.»

اشاره رضایی به غیبت روسیه در صحنه جنگ سوریه در حالی است که علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت گفت که ایران با همراهی روسیه و سوریه و حزب‌الله لبنان به حمله خان طومان جواب خواهد داد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی خامنه‌ای نیز گفته که اعتقادی به کم‌رنگ شدن حمایت روسیه از رژیم سوریه ندارد: «بنده با آقای پوتین رییس جمهوری روسیه بارها صحبت کردم، او هم بر حمایت از سوریه و دولت بشار اسد تاکید دارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    جناب موجود نفرت انگیز عجم زاده و حیوان نژاد که بدلیل اینکه بیسوادان و خرافات زده گان میلیونی محیطی مناسب برای اطراق کردنش در ایران مهیا کردند با رفاه کامل وخیال راحت و حساب بانکی های سوپر میلیون دلاری اش در دوبی و ترکیه و اروپا و چین و روسیه به مرحله ای از قدرت و توانمندی رسیده است که با پوشیدن البسه نظامی و عینک ایتالیایی که مانند رستمی بر خلایق افسار آخوند برگردن نهاده ظاهر میشود. البته چیزی که این موجود پلید و نفرت انگیز مبنی بر ماندن بشار اسد از خود بروز میدهد حقیقت محض است زیرا که هم اروپایی ها و هم امریکایی ها و هم اسراییلی ها با ماندن اسد در قدرت موافق هستند و بیرون کشیدن مردم مخالف اسد تحت عنوان هدفمند پناهندگی و زندگی کردن در اروپا که هدف اصلی شان در هم شکستن مقاومت بر علیه بشار اسد و تنها گذاشتن روسیه در بمباران مخالفین بشاز اسد هم مورد دوم از این حقیقت تلخ است و مورد سوم بپا کردن جنگ در یمن برای کم کردن بوجه مالی و نظامی مخالفین بشار اسد!! اروپا و امریکا برخلاف اشک تمساح ریختن برای کشتار چندصد هزار نفری در سوریه در حقیقت هدفشان خاموش کردن انقلاب در سوریه و وادارکردن سران مخالفین بشار اسد به حق سکوت گرفتن در مقابل ترک مخاصمت با بشاراسد است !!

  • حمید

    جهان آرشید: یقین بدارید که هم پزشک گاو و گوساله و گوسفند بودن فیروز آبادی قلابی است و هم  چشم پزشک بودن اسد! منتها هر دو  مکار ملت خود را بصورت گاو و گوسفند و گوساله میبینند! در صورتیکه که خود دام اند و خبر ندارند و دکترا دارند در جهل و رذالت! 

  • جهان آرشید

    دکتر دامپزشک ... که انهم اگر درست باشد و رییس ستاد کل نیروهای مسلح ... .... تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .

  • بهنام

    سر انجام حق بر باطل پیروز است و ظلم هرگز پایدار باقی نمی ماند . خامنه ای جنایتکار هم به پایان خط رسیده است و به زودی به زباله دان تاریخ می پیوندد .

  • حسن

    جناب فیروز آبادی....معادلات جنگ یکطرف وخواست مردم سوریه یکطرف دیگر قضیه است.برخلاف پیش بینی شما بشار اسد رفتنی است وشکی درآن نیست خود شما هم درباتلاق سوریه گیرکرده ونه راه پیش دارید ونه پس.......کسیکه اعتراض مسالمت آمیز مردمش را به خاک وخون کشید کسیکه اجازه داد برای بقا قدرت نیروی اجنبی وارد سوریه کند ودستور قتل عام مردمش را بدهد قطعا رفتنی است وشما که نظامی هستید اینرا خوب میدانید...روسیه روسیاه وپوتین این یاغی بین المللی بهتر ازشما عمق این باتلاق را ارزیابی کرد وآنجا که دید این باتلاق عمق بیشتری دارد پیدا میکند موذیانه نیروهایس را بدون اطلاع قبلی که خودتان راهم غافلگیر کرد از سوریه بیرون کشید.....ما همسایه سوریه نیستیم ولی بخاطر سوریه تمام همسایگان نزدیک ودوستان قدیمی را تبدیل به دشمن کردیم که آثارزیانبارش راشما حس نمیکنید بلکه مردم ایران با پوست وگوشت واستخوان خود لمس میکنند..... قبلا اگر خاطر مبارکتان باشد درمورد نوری مالکی همین اظهار نطر را یکی از دوستانت که ریس کمیسیون امنیت است عنوان نمود آنجا که فرمود.. مالکی میماند واین خواست جمهوری اسلامی است!!..اما دیدید که چگونه مردم عراق اورا از اریکه قدرت بزیر کشانده والان هفته هاست که تحصن واعتراض میکنند که بعنوان یک مفسد او ودار دسته اش باید محاکمه شده وتاوان پس بدهد.کسیکه خیلی راحت وبدون درگیری موصل را در اختیار برادران داعشی قرار داد...تنها کتابی که پایان ندارد تاریخ است

  • حمید

    و نه تنها اسد رفتنی است بلکه عینک بسیار گرانبهای فیروز آبادی بدنبالش که شاید بتواند بوسیله آن شناسایی نشود! اما از دید و از دست خدا نه اسد میتواند به جایی فرار کند و نه رضایی و ونه فیروز آبادی و نه اسد علی خامنه ای!