ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطر انقراض یک پنجم انواع گونه‌های گیاهی در جهان

طبق یک پژوهش علمی تازه، حدود ۲۱ درصد از تمام گونه‌های گیاهی در جهان در خطر انقراض قرار دارند.

طبق یک پژوهش علمی تازه، حدود ۲۱ درصد از تمام گونه‌های گیاهی در جهان در خطر انقراض قرار دارند.

قطع درختان کاج مسیر دربند هرزویل در سال ۹۳

به گفته پژوهشگران (Kew Royal Botanical Gardens) در لندن، بیشترین تهدید متوجه جنگل‌های مانگروست، زیرا این مناطق گیاهی به علت اینکه کنار ساحل هستند، در معرض فعالیت‌های انسانی مانند توریسم و ماهی‌گیری قرار می‌گیرند.

همچنین گونه‌های گیاهی در مناطق گرمسیری و جنگل‌های کاج مناطق نیمه گرمسیری نیز در معرض خطرند.

تصاویر ماهواره‌ای

دانشمندان بر اساس داده‌های اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) که سالانه لیستی از گیاهان و حیوانات در معرض انقراض را ارائه می‌کند، تخمینی از تمام گونه‌های گیاهی را اعلام کردند. طبق این گزارش در حال حاضر حدود ۳۹۰ هزار گونه گیاهی در جهان شناخته و ثبت شده‌اند.

دانشمندان از طریق تصاویر ماهواره‌ای توانستند زیستگاه‌های گیاهی را که به علت آرایش جدید زمین توسط انسان‌ها در معرض خطر نابودی هستند، شناسایی کنند.

طبق این پژوهش خطر انقراض گیاهان بیشتر به گونه‌های گیاهی که در جنگل‌های مانگروی ساحلی می‌رویند معطوف است، زیرا زیستگاه‌های این گیاهان در این مناطق اغلب قربانی ساخت‌وساز پرورشگاه‌های میگو و زمین‌های گلف ساحلی می‌شوند.

تغییرات آب‌ و هوایی

همچنین، بسیاری از گونه‌های گیاهی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری به علت قطع درختان جنگل‌های کاج از بین می‌روند. به گفته سرپرست تیم تحقیقاتی این پژوهش، کتی ویلیس(Kathy Willis)، وقت آن رسیده است که در سطح جهانی برای حفاظت از گیاهان اقدام کنیم.

ویلیس می‌گوید: «باید همگی ما به این فکر کنیم که چگونه می‌توان برای کشت زمین برنامه‌ریزی‌های بهتری کرد».

او همچنین حدس می‌زند که تغییرات آب و هوایی یکی از تهدیدها برای گونه‌های گیاهی است. با وجود این، تأثیر دقیق افزایش دما بر تعدادی از گیاهان در جهان است هنوز به خوبی مطالعه نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.