ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخت روانچی از ادامه تلاش‌ها برای بازگشایی سفارت ایران در کانادا خبر داد

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران گفت که تغییرات در گفتار مقامات کانادایی نسبت به ایران دیده شده اما ایران خواهان مشاهده تغییرات «در عمل» کانادا است.

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران گفت که ایران برای بازگشایی سفارت خود در کانادا با مقامات کانادایی گفت و گو کرده است و این تماس‌ها ادامه خواهد یافت.

روانچی یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفت که برای بازگشایی سفارت ایران در کانادا مهم است که مقامات کانادا سیاست‌های خود را تغییر دهند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران گفت: «چیزی که مهم است کانادایی ها باید از سیاست های خیلی افراطی که دولت قبل داشته چه در گفتار و چه درعمل فاصله بگیرند».

او در ادامه گفت که تغییرات در گفتار مقامات کانادایی نسبت به ایران دیده شده اما ایران خواهان مشاهده تغییرات «در عمل» کانادا است.

با قطع روابط سیاسی کانادا با ایران در سال ،۲۰۱۲ سفارت خانه‌های دو کشور تعطیل شدند. بازشدن سفارت‌ها از اولویت هایی بود که برخی از ایرانی-کانادایی‌ها در انتخابات کانادا مطرح کردند.

استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا، ۲۶ ژانویه/ ۶ بهمن گفت که تحریم‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران با «روشی مؤثر» لغو خواهند شد اما این کار «با چشمان باز» صورت خواهد گرفت.

او گفت که باز کردن سفارت‌خانه‌ها و از سرگرفتن روابط سیاسی بین دو کشور اولویت اول کشور کانادا نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.