ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مزایای بیشتر برای سربازان متأهل و دارای فرزند در ایران

سیاست‌های جمعیتی جمهوری اسلامی به ارتش ایران نیز کشیده شد. با موافقت رهبر جمهوری اسلامی از این پس سربازان متأهل و دارای فرزند هم دوران سربازیشان کمتر خواهد شد و هم مرخصی بیشتری خواهند داشت.

در راستای تشویق مردم به ازدواج و آوردن فرزند بیشتر، رهبر جمهوری اسلامی با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح برای ارائه تسهیلات جدید به سربازان و مشمولان متأهل موافقت کرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که این تسهیلات ابلاغ شده و به اجرا گذاشته می‌شود و کلیه سربازان در حال خدمت و همچنین سربازان در حال آموزش نیز در شمول این مقررات قرار می‌گیرند.

براین اساس هر سرباز متأهل به ازای هر فرزند سه ماه از مدت زمان دوره سربازی‌اش کسر خواهد شد. مشمولان غایبی هم که تا تاریخ ابلاغ این مصوبه غیبت داشته باشند، در شمول این مصوبه قرار خواهند گرفت.

همچنین کلیه سربازان متأهل در شهر محل سکونت همسرشان به‌کار گرفته خواهند شد و مرخصی کارکنان وظیفه متأهل از ۲۲ روز در سال به ۳۰ روز در سال افزایش می‌یابد.

براساس این مصوبه، سربازان متأهل دست‌کم هفته‌ای سه روز بعد از ساعت کاری باید از پادگان‌ها ترخیص شوند و برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که در پادگان‌ها برگزار می‌شود، سربازان متأهل در اولویت قرار خواهند گرفت.

به‌گفته سردار کمالی این مصوبه از زمان ابلاغ لازم‌الاجراست و کلیه نیروهای مسلح باید در خردادماه آن را عملیاتی کنند.

حکومت ایران با دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته سیاست‌های جمعیتی خود را بر افزایش جمعیت متمرکز کرده و همواره با تبلیغ و ایجاد تسهیلات، مردم را به آوردن فرزندان بیشتر تشویق کرده است. این در حالی است که وضعیت اقتصادی کشور در این مدت رو به رکود نهاده و بر وخامت آن افزوده شده است.

به‌رغم تبلیغات گسترده حکومتی در جهت افزایش جمعیت، علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور شنبه ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد که بعد از بازنگری در سیاست‌های جمعیتی، هرچند رشد موالید چند سال به طور خفیف افزایش یافته، اما از سال ۹۴ دوباره کاهش رشد موالید مشاهده شده است.

محمد جواد محمودی، رییس کمیسیون مطالعات و پایش سیاست‌‌های جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت که در سال ۹۱ نسبت به ۹۰ حدود ۲.۹ درصد افزایش نرخ رشد موالید داشته، سال ۹۲ نسبت به ۹۱ حدود ۳.۵ درصد افزایش رشد موالید، ۹۳ نسبت به ۹۲ حدود ۴.۲۵ درصد افزایش نرخ رشد موالید وجود داشت و در سال ۹۴ این نرخ به ۲.۳ درصد رسیده؛ یعنی به شدت شیب آن کاهش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.