ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بیمه ناباروری در دست پیگیری است»

در حال حاضر هزینه هر دوره درمان ناباروری اعم از دارو، خدمات پاراکلینیکی و اتاق عمل بسته به میزان مشکلات زوج‌ها بین ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان است و هر زوج برای درمان باید سه تا چهار دوره درمانی را پشت سر بگذارد.

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری ایران گفته که موضوع بیمه ناباروری مربوط به حوزه وزارت بهداشت، درمان است و از طریق این وزارتخانه نیز در دست پیگیری است.

رئیس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران  چند روز پیش اعلام کرده بود که میزان ناباروری در ایران بیشتر از کشورهای دیگر است و حدود ۲۰ درصد زوج های کشور نابارور هستند که درصد بالایی است.

با وجود درصد قابل توجه زوج‌های نابارور در ایران هنوز بیمه ناباروری در کشور وجود ندارد، آخوندی گفته بود: «هر چند برای یک سری از اقلام دارویی و آزمایشات در این حوزه تحت پوشش بیمه قرار دارد اما برای درمان ناباروری هنوز بیمه‌ای در کشور نداریم. شورای عالی بیمه، استاندارد این خدمات را از وزارت بهداشت خواسته است که تیم‌هایی برای این کار مشخص کند و تعدادی استاندارد در این زمینه تدوین شده است.»

در حال حاضر هزینه هر دوره درمان ناباروری اعم از دارو، خدمات پاراکلینیکی و اتاق عمل بسته به میزان مشکلات زوج‌ها بین ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان است و هر زوج برای درمان باید سه تا چهار دوره درمانی را پشت سر بگذارد. بخشی از این هزینه‌ها مربوط به بخش تشخیص دلایل نازایی برای برخی از زوج‌هاست.

در کنار سونوگرافی و آزمایش‌های مختلف حدود ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای جراحی‌های تشخیصی هزینه می‌شود. مابقی هزینه‌ها در بخش درمان مربوط به داروهاست که معمولا چند دوره تجدید می‌شوند.

خلا خدمات بیمه‌ای تنها محدود به درمان ناباروی نمی‌شود. با وجود تشویق باروری، بیمه زایمان هم هنوز کاملا اجرایی نشده است.

شهیندخت مولاوردی بااشاره به اجرا نشدن بیمه زایمان زنان گفته است: «درحال تدوین یک برنامه جدید هستیم که در آن تدابیر لازم دیده شده ولی اجرای این برنامه بطور صد در صد ممکن نیست چراکه اجرای آن نیازمند شرایطی خاص است.»

همچنین به گفته او، کارفرمایان حق اخراج زنان را به دلیل استفاده و بهره مندی از مرخصی زایمان ندارند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره بازنشستگی و از کارافتادگی زودتر از موعد زنان گفته: «این بازنشستگی و از کارافتادگی هنوز اجرایی نشده است.»

او در پاسخ به سوالی درباره بیمه زنان خانه‌دار و قالی باف گفته است: «بیمه زنان در حوزه قالی بافی در حال پیگیری است و از طرفی بیمه زنان خانه‌دار نیز در برهه ای مورد ارزیابی قرار گرفت که دیده شد در بسیاری از موارد این قشر، جزو قشربیکار معرفی شده اند که امیدواریم موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.»

موضوع بیمه زنان خانه‌دار سال‌هاست در دولت و محلس ایران مطرح است اما هرگز به نتیجه نرسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.