ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز رأی‌گیری درباره لغو مصونیت قضائی نمایندگان پارلمان ترکیه

در پارلمان ترکیه از امروز سه‌شنبه ۱۷ مه / ۲۸ اردیبهشت رأی‌گیری درباره مصونیت قضائی تقریباً یک‌چهارم نمایندگان پارلمان آغاز خواهد شد.

در پارلمان ترکیه از امروز سه‌شنبه ۱۷ مه / ۲۸ اردیبهشت رأی‌گیری درباره مصونیت قضائی تقریباً یک‌چهارم نمایندگان پارلمان آغاز خواهد شد.

پارلمان ترکیه

به‌گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی ۱۳۶ نماینده هر چهار حزب حاضر در پارلمان مشمول این قانون خواهند بود، به‌ویژه نمایندگان فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها که از حقوق کردها حمایت می‌کنند.

با قانون جدید از ۵۹ نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها مصونیت قضائی ۵۰ نماینده آن می‌تواند لغو شود.

دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق‌ها را متهم به اقدامات تروریستی می‌کند و این حزب را بازوی حزب غیرقانونی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند.

روز دوشنبه ۱۶ مه / ۲۷ اردیبهشت، نورسل آیدوغان، نماینده دیاربکر در پارلمان از حزب دموکراتیک خلق‌ها به شبکه سی‌ان‌ان ترکیه گفت: «اکنون در ترکیه تلاش می‌شود تا نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها را با خشونت و ترور مرتبط کرده و با این حربه مصونیت‌های قضائی را بردارند.»

او طرح لغو مصونیت قضائی نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها را «تلاش برای تصفیه این حزب» دانست و افزود: «بیرون نگه داشتن این حزب از پارلمان ترکیه بزرگترین آسیب را به تمامیت ترکیه خواهد زد.»

با تصویب لغو مصونیت قضائی نمایندگان ترکیه راه برای تعقیب قضائی آن‌ها هموار خواهد شد.

پیش از این در ۲ مه / ۱۳ اردیبهشت عده‌ای از نمایندگان حزب حاکم «عدالت و توسعه» و حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان بر سر موضوع لغو مصونیت قضائی دعوا و کتک‌کاری کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.